Welk merk is de digiteur?
Medana
Echt heel mooi!
coole tank met nog het origineel facet geslepen mineraal glas erop en best groot met zijn 26mm excl kroon bij 36mm excl lugs voor begin tot midden 1930s
Lekkerr…en in een bijna nieuwstaat
ik heb ooit wel eens een Marconi gezien met Rolex op de plaat, was Marconi ooit van Rolex?
Ik ben geen rolex noch marconi expert, dus wat ik ervan weet kan onvolledig zijn.
Hans Wilsdorf, oprichter van de rolex watch company, registreerde de naam marconi in 1911 n.a.v. de uitvinding van G. Marconi - radiogolven als wijze om te communiceren in 1901. Diezelfde Marconi won in 1909 de nobelprijs voor zijn radiogolven uitvinding. Marconi en de radio werden enorm populair en Wilsdorf patenteerde de naam en nam de rolex Marconi in productie ergens in de eerste helft van de jaren 20. Normalerwijze komen rolex en marconi niet samen voor op de wijzerplaat, waar ze samen voorkomen is meestal sprake van een redial voor zover ik weet. Rolex produceerde verschillende marconi modellen: marconi, marconi prima, marconi special, …
Supermooi!
Ben ik de enige die niet anders dan Macaroni kan lezen?
Hahahah ik had dat niet, maar nu wel, bedankt hoor
Hahaha, precies dat. Met name de
met uitjes graag…
thx!
Sodemieter, die is echt prachtig!
Die sierlijke maar strakke kast, mooie plaat met opgelegde indices… Heel erg mooi!
die komt ergens van eoa 2de hands site en die lag echt in frut vaneen, hoofdzakelijk de spiraal. We hebben nog lang getwijfeld om er een andere mechaniek voor op te snorren, maar dan toch een paar uur aan tafel gaan zitten en liggen terugbuigen en verbuigen van de spiraal en na een uur of 3 was t in orde.
Omdat ie eerder klein - 21mm excl kroon bij 34,5mm lugend to lugend - is dragen we hem niet zo vaak, maar idd t is een beauty
Het is inderdaad, zelfs voor vintage, een klein model. Maar geweldig dat 3 uur buigen en weer terugbuigen vd spiraal deze weer in werkende staat heeft gebracht. Hij verdient het weer gedragen te worden, maar wellicht om een ranke (dames)pols.
Denk dat ook