Show je 'Wildcard'

Ik ben heel erg benieuwd naar dat ene horloge wat eigenlijk niet past in het ‘rijtje’ van de rest van jullie verzamelingen. We hebben allemaal wel eens behoefte aan een minder serieus horloge, eentje die eruit springt tussen de ‘normalere’ modellen waar we zo veel van houden. Of het nu een neonroze wijzerplaat is tussen je verder zwartgrijze collectie of een volledig zwart PVD gecoate diver tussen je dressers, als het maar afsteekt tegen de rest van de collectie.

Voor mij is deze ‘wildcard’ een lichtblauwe Sugess (en ja ik ben meegegaan in de Tiffany blue hype :grimacing:). Ik was enorm geïntrigeerd door de looks die de mechanische chronograaf van Seagull biedt voor de prijs, maar wist dat hij geen draagtijd zou krijgen als hij te veel leek op mijn andere horloges die kwalitatief gewoon beter zijn.

Mijn ‘wildcard’ tussen de rest:

Een close up:

En een plaatje van waar het allemaal om gaat:

Nu is het jullie beurt, ik ben erg benieuwd!

18 likes

Helaas heb ik nog niet echt een horloge dat er uit springt bij mij in de collectie. Maar ik ben erg benieuwd wat anderen hebben!

1 like

Ik vond dat ik een klushorloge moest hebben.
Draait er op uit dat ik op deze net zo zuinig ben als op de rest …

10 likes

Het begrip wildcard heeft 2 verschillende betekenissen: 1) vrije toegangskaart . toegangskaart waarmee een sporter of sportploeg die eigenlijk niet geplaatst is voor een toernooi daar toch mag spelen. 2) jokerteken. teken dat binnen een zoekprogramma op een computer elke gewenste waarde kan vertegenwoordigen.

Bedoel je niet ‘buitenbeentje’?

Mijn Casio GW-M5610 is wel mijn buitenbeentje want digitaal, de rest heeft wijzers.

3 likes

Mijn enige buitenbeentje vanwege de wijzerplaat.

12 likes

Ik bedoelde het als een soort joker inderdaad, maar buitenbeentje is wellicht een betere term.

1 like

Leuke combi zo met die blauwe band!

1 like

Ik noem deze dus echt een buitenbeentje, heeft ook een verbod gekregen om in de horloge box plaats te nemen, mocht alleen even kijken naar de “echte” horloges.
Draag hem heel zelden voor het slaapritme en als stappenteller, dus mag met recht mijn buitenbeentje genoemd worden. Zelfs een mooie foto krijgt hij niet van mij :rofl: deze Samsung smart watch!

3 likes

Jouw buitenbeentje springt er echt uit , en dat bedoel ik bepaald niet negatief .
Wat mijn horloges betreft.
Dat zijn samen alleen maar buitenbeentjes .
Alle kleuren van de regenboog.
Alle Soorten banden , die ook nog al eens wisselen…
Alle maten tussen 34 en 48mm.
Van nieuw tot ruim 50 jaar oud.
Merken van Rolex tot Seiko tot Invicta tot diverse Russen.
Geen lijn in te ontdekken, en het krijgt allemaal draagtijd.

3 likes

Ik spot op de achtergrond een srpe57 met fluted bezel, interessante mod! (de onderste rij mag er ook zeker wezen)

1 like

Altijd fijn om bewijs te zien dat het beschikken over een Rolex niet hoeft te betekenen dat de oude Vostok in de la komt te verstoffen. Dat is echte liefhebberij!

1 like

Klopt en mijn buitenbeentje mocht even naar echte horloges kijken, ben er wel even mee aan het spelen gegaan. Bellen naar mijn ega met horloge :grin:

1 like

Mijn Bulova Caravelle. Super kleine dress watch (voor mijn 21cm pols), batterij is leeg, zit vol met krasjes op de gepollijsje kast. Movement ziet er uit als een super goedkoop Quartz werkje.
Toch wil ik hem weer pollijsten, nieuwe batterij erin, zwart leren bandje erbij.

4 likes

Lekker kleurtje! Heeft 'n Seagull uurwerk, toch? Vind dat er altijd fantastisch uitzien en ongelofelijk dat ze zo’n betaalbaar en toch hartstikke mooi mechanisch uurwerk kunnen maken!
Ik heb niet echt een ‘wildcard’ horloge. Nou ja, misschien m’n Swatch Gray Hero. Heb ik al jaren. Draag ik heel weinig. Maar toch wel leuk om te hebben. Technisch gezien misschien niet heel spannend. Maar wel een merk dat een enorm stempel heeft gedrukt op het hedendaagse horlogelandschap. En het levert toch ongeveer niks op, bij verkoop. Dus blijft ie lekker!
image

3 likes

Ja het is inderdaad een Seagull, naast dat ze het al voor elkaar krijgen een mechanische chrono te maken voor dat geld is het ook nog eens best mooi afgewerkt, en heeft het een swan neck regulator. Die Swatch is wel een leuk ding, doet me op een of andere manier een beetje aan een ruimteschip denken.

1 like