Show je X (of PS, Prospex Seiko)

Het gaat er om waarom doet Seiko dit anders fabrikanten doen hun best om een pakkende naam te zoeken voor hun producten, seiko heeft liever een x en gooit de bekende naam marinemaster weg.
Daarbij wij horloge verzamelaars weten heus wel wat kwaliteit is.
Nogmaals het is een persoonlijke mening.:joy:

2 likes

PS … proost! :beers:

Vind van wel. :sunglasses:

Seiko Prospex daagt alle grenzen uit met een collectie horloges voor genieters van sport en avonturiers in het water, in de lucht of op land. Sinds de lancering in 1965 van Japans eerste duikershorloge, heeft de innovatieve technologie van Seiko de wereldwijde normen veranderd. Wij streven voortdurend naar een nog grotere betrouwbaarheid en veiligheid voor zowel professionele als recreatieve duikers.

Bron: Seiko

Volgens Seiko zelf dragen “genieters van sport en avonturiers […]” een horloge uit de Prospex serie en ik gun het ze om ook eens een duurder model te kunnen dragen zonder dat daar iets raars op staat zoals ‘MM’. Zonder het Prospex logo sta je nu mooi voor lul. Ja, pfff … dan denkt iedereen dat je iets met marine gestudeerd hebt. MM, … Marine Master. Huh? :thinking:

4 likes

Hooguit van de plaat. Iedereen noemt nieuwe modellen nog steeds de mm300… en de ‘kleinere’ variant mm200. Daarmee zit die (nick)name wel geramd.

Ok maar dan waarom!!!

1 like

Als iedereen de nieuwe modellen nog steeds mm300 of mm200 noemt waarom dan die x.
Op de goedkopere modellen stoort het ook niet, maar de marinemasters zijn toch een stap hoger.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Denk deels wat junior zegt. Seiko wil denk ik beperkt aantal lijnen (Astron, Prospex, Presage, 5 Sports, Lukia, Seiko Premier) hebben, met daarbinnen een range van modellen

De.populaire skx is ook bewust geaxed om in goedkopere seiko 5 Sports lijn terug te komen.

2 likes

Daar lijkt het (nu) wel op…

Marketing! Zo simpel is het. De X (PS) staat nu voor kwaliteit, … het is even wennen en het logo is al zo vaak bekritiseerd, maar ja: Ze doen het toch hè! Ook op de duurdere modellen. Ik vind het prima hoor. :sunglasses:

“iedereen” zijn vooral de horlogenerds, zoals hier op HF.
Trouwens, ik vind niet dat ik een MM200 heb. Ik heb gewoon een Prospex SBP077. Maakt het verschil? Nee, voor mij niet. :wink:

Laten we maar aannemen dat ze erover nagedacht hebben en hun eigen redenen hebben, gelukkig denken wij er niet allemaal hetzelfde over en wens ik iedereen veel plezier met zijn horloge met of zonder x.:smile:

2 likes

Je hebt wel gepopeld omdat weer te kunnen zeggen… :laughing:

1 like

Lekker hè! Eindelijk weer … :rofl: :joy:
Toch wel een mooi horloge hoor! Zijn X (PS) meer dan waard. :sunglasses:

3 likes

3 likes

Turtle Blue Lagoon LE (SRP11K1)

6 likes

:grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

4 likes

Seiko Turtle SRP779J1

Seiko SPB081J1

y

Seiko SBDC049

:hugs::hugs::star_struck::star_struck:

8 likes

Drie musketiers :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

1 like

3 likes

Had je een paar pilsjes op?!:thinking:

1 like