Show me your Balls

9 likes

Oostenrijkse Ball-dag.

10 likes

11 likes

nooit van dit soort (Engineer II of III) horloges geweest. maar ik zag er eentje te koop staan en blijft in me spoken sinds enkele dagen. :heart_eyes:
toen ik net begon met horloge-gekte kwam er een advertentie op m’n facebook van Ball met de tritium. Ze waren er dus als de kippen bij om marketing te voeren.

het enige wat me zo erg tegenhoudt is dat dit geen flippermateriaal is. dit wordt hier op het forum ±1 jaar lang aangeboden… daar kan ik niet tegen als het over dat geld gaat. (een prulletje van 50eur kan ik daar tegen, maar niet als dit zo een grote hap van mijn horloge-pot beslaat).

wat is een Ball Engineer van soort watch? Dress? Klassiek sporthorloge (air king, millgauss?) of is dit eerder een datejust?

2 likes

Don’t do flipper mkayy, flipper is bad mkayy :joy: oké zonder gekkigheid ik kan alleen spreken over de ball marvelight iii in rainbow maar het zijn gewoon hele solide horloges. Je moet er van houden ze zijn niet your average Joe en glimmen vooral heel erg. Ze zijn makkelijk te laten servicen door hun eta uurwerken en hebben echt mooie afwerking.

8 likes
1 like

De Engineer III Marvelight met witte plaat en (deels) blauwe tritium vind ik erg gaaf. Helaas geen AD in de buurt om naar Ball te gaan kijken. Wat is jullie ervaring met de AR van het saffier?

image

1 like

https://www.ten2two.nl/product/ball-engineer-ii-marvelight/
875 euro. Met extra leren band.
Daar lijkt mij de meeste afschrijving al gedaan.
En afschrijving merk je pas bij verkoop…

Hahaha dat laatste is wel zo, zolang je niet verkoopt heb je geen afschrijving.

Ja de aankoop van dat zelfde horloge :joy:

1 like

Ik weet niet precies welke je bedoeld, maar de Engineer III Silverstar is dat allemaal. Heel erg veel horloge voor het geld.

https://www.ten2two.nl/product/ball-engineer-iii-silverstar/

Patented Ball shockproof uurwerk,

• Patented Amortiser® anti-shock system to 5000Gs
  • SpringLOCK® anti-shock system
  • 80,000A/m antimagnetisch
  • Anti-reflective sapphire crystal
  • Screwed-in crown 100m WR
    Dag en datum

En mijn ex. :roll_eyes:

Ik krijg bijna de neiging om hem terug te kopen. :grin:

2 likes

Waarom kies ik de Silverstar boven de Marvelight?

Want is 50% duurder :slight_smile:

Case en finishing is dezelfde. Uurwerk ook?
Enkel de dial is wat anders.

Dan vind ik de Marvelight leuker (heeft sunburst)

1 like

Ja. Die spookt al even rond in me hoofd.

2 likes

Oeh, nee zeker niet vergelijkbaar.

Nee zeker niet. Finishing van de band is wel een trapje hoger. Toch strakker geborsteld en voelt steviger aan in mijn beleving.

En het uurwerk is een wereld van verschil. De Marvelight heeft min of meer standaard ETA gebaseerd uurwerk. De Silverstar heeft meer inhouse trekjes.

Als je het mij vraagt is de Silverstar wel een trapje hoger.

Maar:

Klopt, eens zeker vanwege de blokvormige tritium. Voor wat betreft de plaat van de Silverstar, deze heeft een soort sterrenstofrelief wat mooi met het licht speelt, maar wat op de foto’s niet te zien is. Het logo is ook meer opgelegd en superduper strak afgewerkt.

1 like

Even google geraadpleegd.
Marvelight : eta 2824
Silverstar: eta 2893

Leuke info. Bedankt.
Ik heb een hekel aan “platte” dials. Op zijn minst gloss zwart.

1 like

Ik zou nog even de Ball site er op na slaan. Het Silvestar uurwerk is ietwat uitgebreider.

1 like

De Ball Engineer II Ohio met staande tritium buisjes als hour markers :star_struck:

6 likes

Zo … gezwicht.
Deze is op weg

19 likes

Mooi! Gefeliciteerd.

1 like

Erg mooie uitvoering. Proficiat

1 like

Mooi! Gefeliciteerd. De generatie III met de Silverstar band. :smiley: :+1:

2 likes