Woont er niemand in de buurt van twente die een 41MM seamaster heeft ? wil er graaaag 1 passen zodat ik die gedachte kwijt kan raken of hij te groot is of niet. Dankjewel 🥰
️
Die doet lekker ‘paasig’ aan zeg zo😁
Zealande geeft een korting als je er meerdere afneemt… ik had er drie voor € 380,00. Vanaf zes stuks wordt het nog voordeliger!
Dat lijkt mij ook, maar wat mij ervan weerhoudt om er een te kopen… Ik weet niet hoe ik zelfstandig de banden kan verwisselen.
Als je daar eenmaal een beetje handigheid in hebt dan is het leuk.
Tip: Scoor ergens een simpel goedkoop (niet werkend) horloge en ga eerst een beetje op dat goedkope ding oefenen voordat je de krassen in je Seamaster zet.
Wat je nodig hebt is een Bergeon 6767F - ik zou de echte kopen, geen Chinese dubbelganger - en een rolletje plakband, om de kast af te plakken.
Niet iedere bandenwisselaar doet dat (afplakken) en dat zie je dan ook, als je de kast aan de onderkant goed bekijkt. Ik vind krasjes die je simpel kan voorkomen storend, dus voorkom ik ze.
Mijn nieuwste aanwinst; recentelijk geserviced, voor de eerste keer gepolijst en voorzien van een originele lederen Omega band en buckle!
Dat vind ik dus ook en daarom ben ik huiverig, omdat ik weet dat ik een kluns ben. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken, want op rubber vind ik 'm wel echt lekker zomers…
Nieuw bandje er op.
Een probeersel, dit is een combi van waterproof leer aan de buitenkant en rubber aan de binnenkant waardoor deze wel wat vocht kan verdragen. Het witte stiksel vond ik een leuk accent.
Belangrijkste reden voor de bandenwissel is het feit dat ik over het algemeen stalen banden niet zo comfortabel vind zitten op mijn redelijk dunne pols, (16cm) waardoor de vouwsluiting eigenlijk veel te breed is en het feit dat de vaste endlinks er voor zorgen dat de bandaanzet eerst wat van de pols afgaat. Dat is overigens ook bij de rubberen band die ook een gebogen strakke aansluiting op de kast heeft. Staat wel mooier trouwens.
Deze band kan “vrij” bewegen waardoor ie bijna recht naar beneden kan.
kweenie hoe lang deze er op blijft, voorlopig bevalt het goed en de look bevalt me ook wel.
Hier word ik wel erg hebberig van
Ja waardevolle tips had ook al ondervonden dat een kast snel verpest is
Mijn eerste serieuze klok is een SM, nu op een zwart lederen croco band met vlindersluiting. Tevens mijn eerste berichtje op dit forum wat ik al een tijd je anoniem volgde.
Zealande is sowieso te duur, anderhalf jaar terug toen ze nog hun oude website hadden kostten ze 100€. Maar omdat de rest ook duurder was vonden ze zich verkeerd in de markt staan. Die 380 voor drie is eigenlijk ook te duur.
Zelf heb ik er eentje gehad maar vond het te slap, ergens voelde het niet helemaal safe.
-Duur is uiteraard persoonlijk-
Ik zeg staal op deze, dan heb je een van de mooiste horloges van HF
Bah wat lekker
Geweldig ding
Wat een lullig eerste serieuze horloge. Als je die nou in een voorsteltopic gooit krijg je vast erg veel likes. Want het is een erg mooie Omega!
Lullig voor alle lezers hier die hem niet hebben bedoel ik.
Zo is het.
Ik vind de bijna 300 euro voor de echte Omega band, die ik zelf heb, inmiddels echt niet meer ‘te duur’. De kwaliteit is echt top! Oh enne het is voor een horloge met een lijstprijs van tegen de €5k, … ik zet het maar even in perspectief voor je (en anderen).
@j1sp3r, lekkere Seamaster!! Van harte ermee, veel draagplezier enne welkom.
Ohhh een origineel bandje mag van mij zeker wat kosten. Die van de Seamaster is prachtig, zou niet twijfelen deze erbij te kopen voor 300€.