Show us some skin / skindiver only!

typische skindiver

5 likes

5 likes

3 likes

Nog even wat zonnestralen vangen op het dakterras:

4 likes

Ik zou het natuurlijk kunnen Googlen of in ChatGPT kunnen gooien maar misschien wel zo gezellig om het hier te vragen. Wat is een skin diver? Hoe is dat anders als een normale diver? Dunner ofzo?

1 like

Een skin-diver werd ongeveer geïntroduceerd in de ’60 en waren bedoeld als duikhorloges voor duikers die doken zonder duikpak, vandaar de term. Snorkelaars en freedivers zegmaar. De horloges zijn minder groot en goed afleesbaar, hebben iets minder diepte rating. Verder hebben ze wel alle duikhorloge eigenschappen zoals een roterende bezel.
Uit eigen collectie:

15 likes

Die Glashutte blijft toch door mijn hoofd spoken. Dit is de 39mm toch? Draag je em vaak?

1 like

39.5mm volgens GO :sweat_smile:. Ja het is het meest vast gebeitelde horloge in de collectie. Voor mijn smaak helemaal perfect. Ik draag hem overal ook het meest.

2 likes

Dat is mijn oude Helbros! :slight_smile:

Heb ik die destijds aan jou verkocht?

1 like

Ja dat denk ik wel! Was als test of ik de SeaQ echt wilde. Er moet nog altijd een nieuw glaasje op, zit een dikke kras op.

5 likes

Oef ja!

Hij blijft wel vet hoor!

Wel tot 4 atmosfeer waterresistant

5 likes

12 likes

Schuren tot K2000 en polieren. Haal je er zo uit.

1 like

11 likes

Is dit een oude of de nieuwe?

1 like

8 likes

Dat heb ik allemaal niet in huis.

Ik zal eens bij de kippenboer vragen of ze me kunnen helpen :laughing:

2 likes

De nieuwe, ik denk dat er nog maar weinig oude zijn die de tand des tijds uiterlijk zo onaangedaan hebben doorstaan.

1 like

Toch leuk hoe dicht ze bij de oude zijn gebleven. Jammer dat hij aan de dikke kant is.

1 like