Show your Hamilton(s)

post van 6 september jl.

Oh, je had hem al gevonden, in “older posts”:slight_smile:

Terug te vinden in het blauwe gedeelte :wink:

7 likes

6 likes

7 likes

10 likes

Mijn grote teleurstelling, ik maak maar geen topic hierover aan zodat men niet kan zeggen hij zoekt weer de aandacht.

Het gaat om het volgende, ik ga geen naam noemen en ook geen specifiek model van de Hamilton want ik wil het niet op de man/vrouw spelen. 15 maanden geleden kocht ik van een HF lid die hier vaker horloges verkoopt een Hamilton Jazzmaster uit 2014. Zoals velen van jullie weten wissel ik praktisch iedere dag van horloge. Nadat ik dit horloge kocht was het toch niet mijn ding, dus heb ik die hooguit in de tijd 3 dagen gedragen. In het topic “wat dragen wij vandaag” zal je deze ook niet tegen komen.

Zoals jullie van mij vaak horen verkoop ik mijn horloges niet, maar voor deze ene keer wilde ik deze dus wel te koop aan gaan bieden op MP of You Tube. Maar dan moet het wel een goed horloge zijn. Ik kocht destijds dit horloge en de verkoper zei dat deze in 2019 een service beurt had gehad en heel netjes liep dus dacht dan kan ik deze makkelijk op MP of elders verkopen. Nu heb ik sinds kort een Weishi 1900 dus dacht even op de timegrapher zodat ik een eerlijk verhaal kan vertellen. Wat blijkt in 6 verschillende standen had deze dus een - van 32 tot - 60 p.d.
Ik heb dit horloge hooguit 3 dagen gedragen en was echt niet mijn horloge. Volgens verkoper een service beurt in 2019 gehad (helaas kon hij/zij de bon niet meer vinden) maar vertrouwde hem/haar daar het een HF lid is die meerdere horloges verkocht op het HF. Destijds een mooie ref. geschreven over die persoon (niet meer terug te vinden daar alles uit 2021 verwijdert is. So far, So good dacht ik. Ga deze aanbieden op MP, ziet er nog netjes uit, moet lukken dacht ik. Heb er toen best wel een aardig bedrag voor betaald, wellicht kan ik toch nog met een beetje verlies een goed horloge verkopen. Ga ik dus niet doen want als ik een horloge koop via het HF verwacht ik dat men een eerlijk en betrouwbaar verhaal verteld, dus als ik die dan zou verkopen moet die ook aan die verwachting voldoen. Ik moest dit even kwijt dus vandaar deze post. Moraal van het verhaal, praktisch alle HF leden vertrouw ik (heb er best wel een aantal naar tevredenheid gekocht) maar toch zit er een enkeling tussen met een mooi verhaal en koop je een kat in de zak. Horloge blijft dus in de box want ben niet van plan om deze met zo’n afwijking te verkopen aan iemand die mij vertrouwd. Laten afregelen lijkt mij niet de moeite daar het niet zo’n populaire Hamilton is. Sorry mensen, maar moest mijn teleurstelling even kwijt.

Verder heb ik niets tegen het merk Hamilton, heb er pas geleden zelfs nog 1 nieuw gekocht, dus wil niemand beledigen die met trots een Hamilton draagt.

5 likes

Goed verhaal. Jammer van die hf er. 1 maal zo een ervaring en je twijfelt elke keer.

1 like

Ach het is echt een enkeling, blijf toch vertrouwen hebben in onze HF vrienden want als je dat niet meer hebt koop je geen horloges meer. En zoals gezegd, met de andere horloges geen problemen waar ik nog steeds blij mee ben. Het is dat ik hem niet meer draag, want als je hem maar 1 dag om hebt is die - ook niet het grootste probleem. Maar als je hem verkoopt en die persoon wil hem dagelijks dragen dan zou ik mij zeer bezwaard voelen.

2 likes

De O.G. wat mij betreft de jazzmaster GMT. Hier op staal, maar op leer ook tijdloos design.

14 likes

Mogguh, ja sinds vandaag ook aan de Hamilton na een mooie deal met @JuKo .

12 likes

Wat een geweldige prijs/kwaliteitverhouding heeft dit horloge toch.
Loopt mooi, met gangreserve van 80 uur. Oogt mooi, en het opwinden heeft iets authentieks.
Ik heb die van mij onlangs op rubber gezet, kan hij ook prima hebben:

7 likes

Haha, zeker :blush: voor de eerste keer dat ik een handwinder heb .
En wat draagt deze lekker zeg.

2 likes

Khaki brons in zijn natuurlijke habitat.

14 likes

Fijne Zondag alle.

14 likes

Enige?

9 likes

Ik mag weer meedoen.

11 likes

Khaki field auto op een bonklip.

14 likes

16 likes

Niemand te porren voor de nieuwe LE khaki of chrono :sunglasses:

12 likes

Had ze inderdaad ook al gezien. Vind ze niet heel spannend helaas. Jammer, zat er op te azen, maar beter voor de portemonnee dit.

1 like