Show your Hamilton(s)

10 likes

IMG_7101

Het begon met de 38mm Khaki met de "dikke"cijfers en het puntje ipv 12. De 42 kocht ik erbij om eens te zien of dat formaat me ook aanstond (dat doet het niet). De Jazmaster GMT kwam daarna toen ik in een GMT fase zat, toen de Railmaster en daarna de Khaki “normaal” op leer en toen één op staal en nu blijk ik nog een exemplaar te hebben.
Een aantal van deze kunnen jullie dus binnenkort in een ander topic tegenkomen.

Maar een 38mm Murph moet er dan weer bij

17 likes

Mooi hoor :ok_hand:

1 like

8 likes

Blijft het een toffe klok vinden om te zien op plaatjes! Helaas bij mij om de pols geen liefde mogen ervaren…

Vandaag deze leuke Hamilton binnengekregen. Ben positief verrast over het niveau van de afwerking. De kast bevat leuke details en draagt lekker comfortabel.

Jaja, ik weet het, de sticker zit er nog op :wink:

Deze mag voorlopig blijven in de collectie

16 likes

Gisteren binnengekregen en vanmiddag op een Staib mesh gezet. Moet zeggen dat het hem prima staat.

10 likes

8 likes

Nieuwe Jazzmaster. Wat vinden jullie? Ik vind hem mooi strak maar twijfel beetje over de bezel.

11 likes

Vind de bezel niet passend inderdaad
De oude versie vind ik persoonlijk mooier

7 likes

Weglaten van de datum en het formaat is heel mooi. De wijzerplaat zelf ook. Bezel ben ik niet over uit.

1 like

Graag wat advies van de Hamilton kenners.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een desert geïnspireerde watch. Behoudens de IWC Mojave desert en een Hanhart heb ik niks leuks gevonden.

Nou was ik een tijd aan het kijken naar de Khaki Aviation Pilot Pioneer in het brons. Dit zou vroeg of laat mijn eerste hamilton worden.

Totdat ik de Hamilton Khaki Field in Brons zag met een Cordura band. Dit heeft echt een desert look. Zoals je op de foto kunt zien heeft de brons zo een bijna desert/bruine kleur wat erg gaaf uit ziet icm met de cordura. Maar ik ben bang dat de realiteit niet zal zijn zoals de foto.

Concreet.

  1. Is het beeld wat ik zie betreft de Hamilton Khaki field brons realistisch; of is dit door bepaalde lichtinval, photoshop en ander getweak niet realistisch.

  2. Indien het een realistisch beeld is, zou ik dan voor de Aviation pioneer meteen moeten gaan om twee vliegen in een slag te slaan (alle IWC). Of zouden jullie dat niet aanraden.

Ben benieuwd naar de mening

Ik vind hem eigenlijk erg geslaagd!

4 likes

Het makkelijkst is om een AD te vinden die hem heeft liggen. Kun je hem rustig bekijken. De Khaki Fiekds zijn hele leuke horloges. Ik heb de bronzen versie nooit in het echt gezien.

Ik heb de Khaki Field Bronze en ik denk dat hetgeen je op de foto laat zien er wel echt zo uit zal zien, DE EERSTE TWEE DAGEN…
Mijn ervaring is dat de mooie egale licht bruin/goud/brons kleur (zoals op je foto) vrij snel patine krijgt, echt al binnen een paar dagen dragen. Ik hou daar juist van, daarom heb ‘m destijds gekocht.
Als je wil dat ie zo blijft zoals op je foto zou ik verder kijken…

Mijne destijds nieuw:

En nu na een paar maanden af en toe dragen:

Verder echt een top horloge… Ik draag ‘m graag…!!

7 likes

Wijzerplaat is inderdaad mooi. Die diepe kleur blauw is :heart_eyes:

Makkelijke keuze:


Ben je in een keer klaar :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Ik vind dit dus mooier dan nieuw. Mooi bandje ook! Welke is dat?

1 like

#metoo echt schitterend hoe brons (in korte tijd) een mooie patina krijgt…

Deze heb ik bij SteveoStraps besteld.
Even .com erachter zetten en je komt bij een Britse bandenmaker terecht. In mijn geval de ‘ Aerial Delivery Pull Through’ besteld. Handgemaakt per bestelling en voor 35,- euro lag ie bij me in de brievenbus. Leuke site met gave desigs horlogebanden :facepunch:t3:

8 likes

Dit is die van mij na een paar maanden dragen. Zo zie je maar dat de patina ontwikkeling echt voor iedereen anders is.

5 likes

Wat vinden jullie , stalen band erbij kopen of niet ,?

Dan gaan we van dit

Naar dit

7 likes