Net terug van een service bij Hamilton, mijn eerste ‘echte’ horloge. Gekocht toen ik London werkte in 2008, alweer meer dan 16 jaar dus.
Wel frappant dat toen ik ooit begon met horloges dit soort horloges niks aan vond. Vond deze zo saaaaaai.
En nu …
… krijg ik hier maar geen genoeg van.
Wat een heerlijk horloge
Heel gaaf! Deze staat bij mij hoog op het verlanglijstje. Eerst nog wat sparen…
Deze quartz-khaki in 40mm doet het prima op een nato omdat hij maar 8mm dik is. Geeft net dat beetje extra presence.
Het blijft me overigens verbazen dat die Zwitsers in deze prijsklasse nog steeds moeite hebben met fatsoenlijke lume en het uitlijnen van de secondewijzer op de indices.
Nieuwe Khaki Field modellen (nog meer? hoor ik je denken )
Jaaa, maar dan wel Quartz én ook in 33mm!
https://www.hamiltonwatch.com/nl-nl/h69301430-khaki-field-quartz.html
Twee die ik er tussenuit pik:
- 33mm diameter
- geen faux patina
- 18mm bandaanzet
- <8mm dikte
Ja, nu gaat iedereen klagen dat het teveel geld is voor quartz, maar ik vind het gewoon tof dat Hamilton dit maakt in 33mm, ik vind ze mooi en persoonlijk vind ik quartz hartstikke handig.
Ik was zelf naar de nieuwe blauwe mechanical aan het kijken.
‘Faux patina’ vind ik zelf niet altijd een probleem. Zolang het de juiste kleurencombinatie is en niet enkel is gedaan om het er ouder uit te laten zien. Op deze blauwe mechanical had ik ook graag witte lume gezien. Alhoewel ik zelf op de zwarte en witte wijzerplaat de ‘bruine’ lume dan weer leuker vind staan.
Misschien eens ergens in het echt bekijken.
Blauw is mooi!
Ah, zo grappig; die 38mm mechanical die jij daar toont heeft dan weer wél drilled lugs en die nieuwe quartz dan weer niet.
De logica is soms ver te zoeken
Jep, fan van blauw. Maar misschien kom ik dan teveel in het vaarwater van deze…
Ik had wel graag een 36mm optie gezien. 33mm vind ik zelf net wat klein en 38mm (alhoewel een mooie maat voor mij) weer net iets te groot voor de old school look.
Zwarte en witte dial op bracelet in 38mm, lees ik elders als gerucht.
Als je op return of the murph zoekt krijg je nog een preview van de Zweedse Hamilton site waarbij dit staat:
Extending the Khaki Field Murph collection, the return of the popular Murph is marked by a new dial and strap offering . Now building on the watch’s popularity, Hamilton is expanding the Murph lineup with two new variations of the 38mm. First, a crisp white dial brings new dimension to the Murph.
Iemand heeft de advertentie ook aangepast om meer detail te zien:
Nice. Die doos is echt heel cool. Maar dat was enkel tijdelijk bij de 42mm, toch?
De 38mm is echt wel de betere maat voor mij, maar als fan van de film ben ik toch licht jaloers op die doos en de morse code op de secondewijzer.
Ik ben nog tussen de Murph en een ander horloge aan het twijfelen, zie dit topic →