Ik ben al even de collectie aan het uitdunnen en moet er nog een paar kwijt, maar het is tijd voor het volgende horloge.
En wat is er leuker om het weekend in te gaan, dan de volgende aankoop te bedenken?
Ik ben op zoek naar een goede daily voor tijdens de week. Maandag tot vrijdag, 9-5 (of 8-8). Gewoon thuiswerk, dus het horloge moet maar op 1 persoon indruk maken. Het horloge moet toch een beetje bij mijn outfits passen, dus dan is blauw de beste kleur. Mijn voorkeur voor bandjes gaat vooral uit naar stof, tropic of leder. Een stalen band mag, maar dan liefst hard genoeg zodat de sluiting geen kraslotje wordt. Oh, en liefst met voldoende power reserve om het weekend te overbruggen.
Budget ± 1000 EUR
Waar had ik zelf al aan gedacht…
Baltic Hermétique Tourer Blue - Leuk horloge dat zich niet helemaal in een vakje laat duwen.
Pro - 37mm Leuke kleur, toffe wijzers, leuk accent in de wijzerplaat met die gepolijste ring, tropic strap, verzonken kroon.
Con - Geen 60u power reserve. Verzonken kroon = moeilijk om horloge op te draaien.
Traska Summiteer 38mm Midnight Blue - Ja, een explorer hommage, maar naar mijn mening is er toch voldoende verschil. Niemand gaat denken dat dit een explorer is.
Pro - Goede maat (misschien is zelfs de 36mm beter), dun genoeg, leuke kleur, toffe wijzers, gehard staal, micro-adjust bracelet.
Con - Weer geen 60u power reserve. Ja, wel 28800 bph, maar (onpopulaire mening?) dat kan me niks schelen voor een dagelijks horloge.
Hamilton Murph 38mm - Deze ben ik al een tijdje aan het bekijken. Ja, ik ben Interstellar fan (maar dat is een andere discussie).
Pro - Nog altijd een goede maat. Simpele, maar leuke wijzerplaat. POOOWWWEEERRRR, 80u power reserve, dus die kroon raken we maar 2 keer per jaar aan.
Con - Zwart. Originele band is meh.
Hanhart Pioneer Preventor HD12 Zwart - Gezien op YouTube bij TGV en ik dacht even dat de Murph stijl met blauwe plaat ideaal zou zijn.
Pro - Tof merk. Weer een goede maat. Lekker hard, dus niet te veel zorgen maken om krassen.
Con - Power reserve geraakt het weekend niet door. Side-by-side met de Murph vind ik de laatste mooier. Hoe meer TGV over die Hanhart 4 aan het zagen was, hoe minder leuk ik het horloge vond. Iets teveel proberen overtuigen dat zijn Hanhart Murph beter is dan de Hamilton Murph. Na wat langer kijken vind ik de blauwe wijzerplaat hier twee keer niks. Maar zwart bestaat dus ook.
Wat is jullie mening? (zodat ik die vakkundig ga negeren. Grapje natuurlijk. Of niet?) En hebben jullie nog andere opties?