Nog eens een foto van de KFA, blijft zon toffe beater (ook goed om de garage en koterij uit te kuisen dus :d )
Goed voor alles!
Lekker bandje ook trouwens, kleurt er perfect bij!
Ik heb al een paar bandjes (rubber, nato) geprobeerd. Maar op deze perlon vind ik die toch het mooist (is ook een bandje dat ik voor 50 eur tweedehands kocht en dat zo dik is die langere lug 2 lug van de KFA nodig is)
Perlon heb ik zelf nog niet geprobeerd wel div leren en nylon bandjes. Momenteel draag ik 'm op de bracelet. Rubber ben ik zelf niet kapot van. Het is een horloge waar je in elk geval lekker mee los kunt en naar hartelust verschillende bandjes op kunt dragen.
Wel leuk dat je kan afwisselen met de bracelet. De originele lederen band van de Murph heeft wel flink wat tijd nodig om ingedragen te worden. Een soepelere band is toch iets comfortabeler.
Maar tegen de zomer gaat de Murph weer op een sailcloth en die band is nog veel rigider.
Ja de Hirsch zijn wat dunner inderdaad, vrij soepel.
Zo zat ik ook aan een suede Molequin te denken maar die kennen de prijzen ook, 125 euro inmiddels. Zou dan deze zijn (al 2 keer gehad in 19mm
)
hangt toch echt van de band af hoor … de rally band op mijn chrono hierboven is een behoorlijk dikke stevige band.
De suede band op mijn day-date (tomorrow is the day, maar hieronder vast een voorproefje) is een heel stuk dunner en soepeler.
Allebei Hirsch
Ja klopt ik bedoelde deze Hirsch band (Duke) in leer.
De suede van Molequin zijn dan ook weer vrij dun.
Murph nog eens van staal gehaald en op de 2 piece NATO gezet.
Leuk, maar toch liever iets netter voor dit model.
Hirsh Duke zwart, sluiting ook gewisseld ![]()
Yes. Die lederen band is top ![]()
Zo’n Murph is fantastisch en in mijn ogen een van de gaafste Hamilton’s.
Maar zonder datum zal hij bij mij nooit draagtijd krijgen en zal ik tevreden moeten zijn met een “gewone” khaki uitvoering.
Ook geen straf natuurlijk ![]()
En eigenlijk is de Murph een combinatie van deze 2
Wel ga ik deze binnenkort weer op staal zetten voor het warmere weer.
De Khaki King krijgt een update.
De wijzerplaat kleuren die we eerder al op de Field automatic zagen, zien we hier ook terug. De 24h minute track is verdwenen en de WR is van 50m naar 10m gegaan waardoor het horloge nu iets dikker is. Verder is het veel van hetzelfde, en het prijskaartje is dus ook maar gelijk gebleven ![]()
Herstel: WR van 50m naar 100m gegaan.