Show your Hamilton(s)

15 likes

Wat een heerlijk setje is het toch zo!

11 likes

Als ik mijn hammi’s gelijk zet, dan heb ik tussen de 5 a 10 pogingen nodig om de minutenwijzer op een index te krijgen (met de secondenwijzer op 12). Bij het indrukken van de kroon verschuift de minutenwijzer of het duurt een halve minuut voordat hij mee begint te draaien. :disguised_face:
Is dat symptomatisch voor ETA-uurwerken?

Zowel quartz als mechanisch…

8 likes

Heb het voor het gemak nog even getest omdat ik dit euvel niet herkende. De wijzers blijven bij het indrukken van de kroon gewoon op de indexen staan.
Ik heb zowel een eta 2824, powermatic 80 automatic variant (H10 caliber bij Hamilton) en eta 2801, powermatic 80 mechanical variant (H50 caliber bij Hamilton) en geen van beide verspringen na het indrukken van de kroon.

1 like

Sinds gisteren weer van de bracelet af en op de leren Emerald Green Shell Cordovan strap van TwoStitchStraps, ter ere van mijn jubileum met mijn vrouw en bijbehorend lekker etentje :blush:
Wat een heerlijke soepele band is dat toch!

6 likes

Nieuw bandje op mijn Hamilton Pioneer gezet. Wel fijner zo’n lichtere kleur met de lente :slight_smile:

8 likes

Bezel was wat vuil :sweat_smile:

7 likes

Het blijft een fijn “hussel free” model voor mij! Pakken, omslingeren en gaan.

9 likes

En eerst nog deze compositie maken, toch? :face_with_peeking_eye::ok_hand:t2:

1 like

Zo leg ik ze altijd weg… :rofl:

2 likes

Voor iedereen die liefhebber is van dit prachtige merk, maar ook voor iedereen die geïnteresseerd is in een stukje horologische geschiedenis heeft TGV een prachtige video gemaakt. Oude Hamilton fabriek wat nu een apartementencomplex is met de klokkentoren, het NAWCC (National Watch and Clock Museum), de Hamilton Lancaster store. Prachtig!

8 likes

7 likes

Stil hier!

7 likes

12 likes

Een minirapportage van een aantal dagen in de Schotse Hooglanden
Inverness, Loch Ness en natuurlijk mocht de whisky ook niet ontbreken.

En natuurlijk nemen we ook wat lekkers voor thuis mee:

Ook nog even bij Chisholm Hunter staan vergapen aan veel moois: uiteraard Hamilton (de nieuwe Khaki King in het groen is heel mooi!) maar ook Seiko’, Tissot, Rado, Longines, Breitling en Tag Heuer. Het oog van de vrouw viel op een Aquaracer :cold_face:

9 likes

Heerlijk in eenvoud :white_heart:

6 likes

Murph white :slight_smile:

9 likes

8 likes

Vandaag in het zonnetje in de tuin weer even lekker genieten van deze :blush:

9 likes