Show your Hamilton(s)

Dank je, excuus dat ik je naam niet correct gespeld heb, sorry

1 like

Och, zie ik nu pas haha
Ja ik heb ook niet de makkelijkste naam volgens mij:blush:

8 likes

3 likes

Compliment. Heftige Klok. Welk Nummer?

2 likes

Dank u. Zeker heftig met 44mm zonder, 50mm met kroon, 16mm dik en 54mm lug to lug. Dit is de Khaki X-Wind Auto Chrono. Heerlijk horloge, maar zeker geen ukkie. Heeft een aangepaste, omgedraaide Valjoux 7750 met iets meer gangreserve.

2 likes

Ik heb hem op stalen bracelet, de H77616133

Hier nog een super handig draadje

1 like

8 likes

Ik kom even terug op uw opmerking: OMGEDRAAIDE Valjoux 7750 met iets meer gang reserve. Wilt u zo aardig zijn om dat uit te leggen aan een Nieuw lid? Mvg.

2 likes

Zeker Rene en welkom.

Het uurwerk is een Zwitserse Valjoux type 7750, echt de meestvoorkomende Zwitserse automaat zoā€™n beetje. Voordeel: beproefd, veel horlogemakers kunnen eraan werken en hij kent daardoor ten opzichte van meer obscure automaten relatief lage onderhoudskosten.

Normaal gesproken zitten de dag en datum en dus kroon en pushers (bedieningsknoppen chrono) op rechts. Willekeurig voorbeeld:

Hamilton koos ervoor om bij dit horloge de beide kronen, die de beide interne draaischijven (ā€œbezelsā€), die de zijwind berekenen, op rechts te plaatsen. Daar gaat het bij dit horloge namelijk vooral om. Hierdoor hebben ze de kroon die het uurwerk bedient en beide pushers 180 graden gedraaid. 3 kronen en 2 pushers op rechts past immers niet.

Deze aanpassing is geen rocket science hoor, maar een relatief kleine ingreep. Alles zit nu dus op links:

Tenslotte heeft Hamilton kennelijk ook nog een iets langere gangreserve geregeld. Dit is de hoeveelheid uren (of soms zelfs aangeduid in dagen) dat het horloge kan tikken zonder te hoeven worden opgewonden.

Gr. Hans

3 likes

Super uitleg Hans !

Dit is nu juist waarom ik de X Wind zo ontzettend mooi vind. Het is en blijft mijn favoriet of all time !

1 like

Dank!!! Wij zijn me een partij blij ermee!! :wink:

1 like

Hier word ik als nieuw Lid nu zo ontzettend Blij van. Dank.

2 likes

Mooi! Ik heb het ook moeten leren hoor. Graag gedaan.

1 like

Ik zoek eigenlijk nog een bracelet, niet nieuw en niet te duurā€¦

1 like

Wat bedoel je? Heb hier nieuw leder liggen.

1 like

Dit was gericht aan @Myrrhman :wink:

1 like

Hey Hans.

Als je doelt op of ik er nog een heb of weet, moet ik je helaas teleurstellen. Sorry :worried:

1 like

Dreck! Scheisse! Toch bedankt :wink:

1 like

:joy: