Hamilton Pan Europ H35405741, H30 uurwerk,
42mm, 22mm lugs.
Ik kan nog niets ‘showen’ maar meen dat mijn vraag hier redelijk op zijn plaats is gezien de doelgroep.
Meestal weet ik wel wat ik voor kortere of langere tijd wil aanschaffen waarbij gezegd moet worden dat ‘langer’ een relatief begrip is bij mij
Dit keer twijfel ik wat langer dan normaal vandaar mijn vraag of er iemand ervaring heeft met de recente Hamilton Intra-Matic Chronograph H, de 40mm hand wind no date Panda of Reverse Panda.
Ik zit er al geruime tijd naar te kijken, vooral de Reverse Panda, en heb vele reviews gelezen die vrijwel allemaal overwegend zeer positief zijn. Een veelvuldig element waar twijfels bij zijn is de dikte van de kast (14.35mm) maar die dikte wordt ook snel weer gerelativeerd door de opmerking dat, eenmaal om de pols, deze best meevalt door de snel dalende lugs en het enigszins ‘inzakken’ van de cashback in de pols.
Ik ben dus benieuwd of er forum leden zijn die deze Hamilton in hun bezit hebben, of anderszins ervaring er mee hebben, en deze bevindingen kunnen bevestigen, of niet, wat ook waardevolle informatie is.
De eventuele reacties worden bijzonder op prijs gesteld. Ter illustratie het lijdend voorwerp (plaatjes van het internet). Ik overweeg de mesh band omdat een variatie naar een Hamilton lederen band (of een andere mooie rally band) makkelijker en goedkoper te realiseren is dan de mesh band er later los bij kopen.
Mooie foto
Ik heb er alleen paservaring mee. Zowel de handwind als de automatic (ik twijfelde nog tussen deze twee) staan al enige tijd op mijn verlanglijstje, maar zal er nog wel een tijdje blijven staan.
Mijn advies is om het horloge echt even te gaan passen, want het is echt een hoog horloge. Zo overtuigd als ik was na het zien en lezen van reviews, zo twijfelend was ik na het passen. Er wordt inderdaad gezegd dat de lugs snel dalen, maar feit blijft dat je een torenhoge kast op en om je pols hebt. Dat is opzicht niet erg als het hele horloge vrij log en groot is (zoals een Seiko Marine Master), maar de Hammy is maar 40mm en heel elegant, wat naar mijn inziens niet echt bij elkaar past.
Als die niet zo hoog was, dan zat die al zeker in mijn collectie, maar de hoogte van de kast is een punt wat mij nog steeds aan het twijfelen brengt. Wellicht heb jij er geen problemen mee, maar ik zou zeker eerst gaan passen.
Dank Julianto,
Gezien mijn voorkeur voor horloges met een enigszins domed saffier en aansluitend een sloped bezel lijkt me dat een inderdaad een verstandig advies. Ik hoop eigenlijk dat het niet zo is want ik vind hem prachtig maar ik stel me zo voor dat het een tonnetje op de pols blijkt te worden (zoals een Seiko Tuna) en dat vind ik echt niet mooi.
Mag ik vragen waar je ze gepast hebt?
Domed Saffier is inderdaad erg mooi. Maar dan moet de kast zelf geen tonnetje zijn haha. Nu is het wel zo dat de meeste chronografen een hogere kast hebben, maar deze vond ik met zijn kleinere diameter vrij hoog ogen.
Ik had ze een tijd geleden in Interlaken gepast in de Hamilton Store.
Iets te ver maar ik ga even rondkijken om te zien welke dealers een exemplaar hebben liggen.
Dat is een mooie hoor
Helaas is deze niet meer nieuw te vinden
Dus tja wat moet je dan
Nou, gewoon deze Khaki Field bestellen.
Is dus incoming
Ik heb de automatische Panda reverse crème uitvoering op een mesh band. Ik kan bevestigen dat deze kast heerlijk op de pols ligt en daardoor de dikte echt mee valt. Was hier in 1e instantie ook huiverig voor. Maar het viel 100% mee.
Bedankt Robert, zo te zien geeft foto 1 precies aan wat je bedoelt, zeker geen overdreven hoogte op de pols. Het zou kunnen dat de verhouding van de 14mm hoogte en 42mm kast bij jouw fraaie Hamilton net iets beter uitkomt maar de foto is bemoedigend.
Graag gedaan. En als je in de buurt bent, mag je ook een keer langs komen om het betreffende horloge te passen. En trouwens het betreft een 40mm ipv 42mm:wink:
Super
En een Intramatic Crhrono met datum in 40mm, wist niet eens dat die er waren. Weer wat geleerd
En de datum zit mooi op de 6 uur positie. Dus niet storend. Althans dat is mijn persoonlijke mening.
Zo zie je dat het heel persoonlijk is. Ik twijfel nog steeds, maar misschien is mijn pols ook kleiner (17cm)
Dat is de Intra Matic Chrono Auto. De mechanische versie heeft geen datum.
Ben het hier volledig mee eens! Een datumvenster mag van mij op 3 uur of 6 uur zitten. Tussen 4 en 5 uur in… daar krijg ik rillingen van en is voor mij echt een deal breaker hahaha
Mijn pols is ook 17cm. Het design van het horloge valt mooi om de pols. Niet te groot of te klein.
Wat de datum positie betreft, heb je gelijk.
Je brengt me weer aan het twijfelen hahaha. Wellicht in Nederland ook maar eens een dealer vinden die ze op voorraad heeft en toch weer gaan passen