Show your Soccer sucker :)

Bedankt voor de titel :smiling_imp:

Hier die van mij als aftrap:

Er zit een luminova service plaat in en een configuratie wijzers die niet vaak voor komt/ je nauwelijks online kan vinden/ niet kloppend is maar wel origineel Omega parts/ aftermarket is. De originele plaat is er wel bij:

Eigen foto volgt als het niet meer regent :wink:

Deze configuratie zie je het meest bij een witte 145020:

Deze configuratie staat in de Omegamania:

Dit een folder, is de subdial links rood?

Volgens een bekende vintage Omega horlogemaker (die niets op heeft met forum discussie :v: ) is het horloge in de huidige vorm gebouwd in een Omega service center of er vlakbij (lees: iemand met toegang tot onderdelen). De service plaat is volgens hem al jaren oud en in de periode dat er geen of slecht onderdelen beschikbaar waren maakte ze bij een service center een keuze om een klant te helpen. Ook als dit weg was van factory specs.
Volgens de horlogemaker zijn het in elk geval allemaal Omega onderdelen.

@Magni80: chronostop wijzers passen in technische zin 1 op 1 zonder boren/ plakken/ fratsen. Dit heb ik na onze discussie nagevraagd.

Ik vind echter nergens een zwarte chrono wijzer. Als ik zoek op Seamaster 861 vind ik blauw, oranje, wit maar geen zwart. Dit is dan ook een hulpvraag aan de kenners/ experts.

En nu danā€¦ Ik heb in elk geval een zwarte met witte luminova wijzerset besteld. Wit op wit is slecht afleesbaar en dat irriteert me. Maar wat ga ik doen, verder met de luminova plaat of de originele plaat erin en dan knutselen met kunstmatige veroudering wijzers en luminova met ecoline besprenkelen? Oude plaat met luminova wijzers is in elk geval geen optie. Tot slot, ik vind de zwarte chrono wijzer tof, die wil ik eigenlijk hergebruiken.

Veel tekst maar schiet er maar op los. Mijn horloge staat op marktplaats maar ik denk dat ik 'm zelf ga houden. In elk geval gedurende de verbouwing :wink:

En kom maar door met die Soccer timerā€™s, Omega en andere merken.

11 likes

De wijzers van Tritium laten voorzien is ook nog een optie :slight_smile: Dat kan Wesselink en Vreeker en is zeer netjes gedaan bij een horloge van me. Dat staat vast super i.c.m de originele plaat. Vind dat bij de service plaat zo een ā€˜gatā€™ boven het Omega logo zit. Het verschil is niet enkel de missende T zoals bij een Speedmaster service plaat.

Dit is de mijne uit 1970. Ene foto met 1162 band die niet kloppend is, andere met originele 1117 band.

2 likes

Hier alleen een een jaren '60 Minerva Foot-Ball stopwatch in huisā€¦Hopelijk telt dat ook in al dit geweld :grin:

3 likes

Echt smullen deze post !

Is dat dan echt tritium? Of Roodband van de stukadoor (geen grap) met kleurstof?

Ik ben normaal van de patina en het laten zoals je het hebt gevonden:

Maar bij de 145.020 vind ik die frisse service plaat en perfecte wijzers een aantrekkelijker idee dan de oude plaat en ā€œknutselenā€.

De Soccertimer draagt overigens zeer prettig :wink:

2 likes

Ze vertelde dat ze lang gelden veel Tritium hebben gekocht. Ik was er ook een beetje sceptisch over maar was aangenaam verrast met het resultaat. Al zal het de ene keer misschien beter lukken dan de andere keer. Blijft vast priegelwerk.

De wijzers van deze Autavia zijn opnieuw gedaan. De bovenste foto is van na, de onderste van voor. De kleur van voor het relumen kwam niet overeen met de wijzerplaat omdat het Monaco wijzers zijn. Blijkbaar eens vervangen.

1 like

Bedankt voor je uitgebreidde reactie en openheid.

:v: :muscle:

Is het tritium gedoofd (wellicht technisch de verkeerde term) of licht het nog op? Ik gruwel eigenlijk van (gif) groene kleurtjes.

1 like

Het licht niet meer op dan de wijzerplaat. Op de foto komt het haast iets groen over maar in het echt niet. Volgens mij kunnen ze de kleur ook aanpassen naar de kleur van de wijzerplaat. Je kan altijd even vragen.

Mijn ā€œprobleemā€ blijft dat de originele plaat een soort grijze mist heeft. Niet mooi naar mijn smaak in elk geval. De service plaat is uiterst fris, op de foto vergelijkbaar met jou originele plaat.

Ik neig naar het behouden van de service plaat. Horlogevrienden die het hebben gezien zeggen allemaal ombouwen naar de tritium plaat. Maar dat frisse in combinatie met draagcomfort doet me iets.

Gr. Roel

Persoonlijk de ik dat juist dat de zwarte / donkere verkleuring van je Tritium plaat erg mooi kan zijn icm de zwarte wijzers. En dat dan weer met een witte of oranje chrono wijzer. Al knalt een nieuwe oranje wijzer er denk ik weer teveel uit.

Hier de advertentiefoto van toen ik hem kocht. De wijzerplaat was toen aan de rechterkant meer verkleurd dan links. Maar dit is na een paar jaar weer bijgetrokken :slight_smile:

1 like

Sorry kerel :v: maar echt geen oranje. Ik heb dat al op de MKII racing en naar mijn smaak klopt het niet op de soccer. Smetteloos wit in combinatie met zwart en rood en dan knal oranje. Voor mij een te hoog jaren 70 LSD gehalte op de ontwerpafdeling :wink:

145.016 ook present. MĆ©t knaloranje. :wink:

8 likes

Ik zou hem maar gauw van Marktplaats afhalen :wink: veel te mooi / apart model om te verkopen. En een met een lekker vroeg serienummer

1 like

Op grijs potdomme een heel ander verhaal!

:revolving_hearts:

Oranje - wit - wit klopt dan ook beter! :fireworks:

1 like
5 likes
8 likes

Helaas doorgeflipperd.

2 likes

Ik hou niet eens van voetbal, maar vond het toen gewoon een mooi horloge.

1 like

Dit zijn mijn Soccerssss

20 likes

Prachtig! :ok_hand: