Show your Swatch

Iedere horloge-liefhebbende persoon herinnert zich wel zijn/ haar first Swatch. Pas sinds 1983 heeft dit merk de wereld veroverd, dus voor sommigen de eerste kennismaking met klokkijken, voor anderen een ‘kek’ horloge voor erbij (swatch = "s"econd watch).

Bekend verhaal, maar Swatch heeft de Zwitserse horloge industrie gered tijdens de Quartz crisis. Daarom verdient het merk (naar mijn mening) dezelfde aandacht zoals ook Rolex, Omega etc. die krijgen. Ik ben overigens ook ‘fan’ van deze merken. :slight_smile:

Na een aantal ‘serieuze’ horloges, merk ik dat ik ook weer naar Swatch kijk. In korte heb ik een aantal leuke horloges gekocht die ik graag met jullie wil delen. Nu zijn er natuurlijk ontzettend veel modellen waarvan ik het bestaan niet ken. Ik zag laatst bijvoorbeeld ook een platina versie van @Jurk langskomen.

Alhoewel ik weet dat Swatch op dit forum minder populair is, wil ik de leden toch uitdagen om hun (iconische) Swatch te delen. Hierbij alvast die van mij.

Ik zie jullie foto’s graag en ik hoop, veel plezier!

3 likes

GK100 Jelly fish

2 likes

Kennelijk de zoekfunctie niet gebruikt …

:sunglasses:

2 likes

Ik dacht altijd S(wiss) watch.

1 like

SAN100

SJC101

1 like

Wow, heftige kleuren.
Ideaal voor het testen van de. Schermen van nieuwe smartphones :kissing_heart:

1 like

Hodinkee LE

1 like

Zeker wel… hoop dat met deze titel dat mensen foto’s gaan delen. Swatch only is wat mij betreft meer dan alleen delen van foto’s. Tx voor de check

Yep, had zelf ook nog nooit van deze verklaring gehoord.

1 like

Tof is die hé! :sunglasses:
Swatch heeft op zich maar weinig ‘duurdere’ modellen gemaakt.

En toch staat het for Second Watch

1 like

Ik heb een Swatch “Once Again”. Model loopt al 20 jaar en wordt nog steeds verkocht.
Als kind heb ik altijd erg tegen Swatch opgekeken, omdat ik gehoord had dat Zwitserse horloges heel goed en duur waren. Dagen lang heb ik vervolgens voor een etalage van een juwelier naar de Once Again gekeken, omdat ik dacht dat dat het moest zijn waar het over ging.

In de loop der jaren erachter gekomen dat Swatch niet zo hoogstaand is als dat ik als kind dacht en de Once Again volledig vergeten. Ergens begin vorig jaar kwam ik hem toevallig tegen op een website en toen kwam de nostalgie naar boven. Ik moest hem dan ook gewoon hebben :wink:

Deze houdt om die reden altijd een speciaal plekje in de horlogedoos

1 like

Beste merk ooit eigelijk heeft heel wat merken gered :v:

2 likes

Plastic fantastic. Draag ze zelden maar leuke hebbedingetjes.

2 likes

Ik heb ook een Swatch en ben er erg blij mee. Voelt super degelijk aan. Alle schakels zijn solide. Rammelt niet en heeft de ‘speedy’ look:

5 likes

Zojuist gearriveerd…

1 like

Om de pols sinds gisteren!

3 likes

YAS100 automaat, de enige swatch in mijn collectie

1 like

De SwatchXYou London edition