Show your Titanium

Mooi ook, de Tissots van (onder meer) @Roger_Beep (ook al is die al weer weg) en @wbcoupe, naast natuurlijk de schitterende Panerai’s en Tudors die hier worden gepost.

Stuk voor stuk schitterende horloges hier.
Een topic ver boven verwachting!

1 like

Om @Bidle niet tekort te doen natuurlijk, ook een eervolle vermelding

1 like

16 likes

Volgens mij is het niet zozeer het Titanium dat zacht is; Titanium is namelijk harder dan RVS 316 wat voor de meeste stalen horloges wordt gebruikt. Het is meer de vrij zachte oxidehuid van het Titanium die makkelijk krast. Dat verklaart wel waarom krassen in Titanium soms weer lijken te verdwijnen. Het zijn namelijk alleen krassen in de oxidehuid, en die oxidehuid keert op den duur weer terug.

Titanium horloges die minder last hebben van krassen zijn volgens mij niet zozeer harder maar hebben een oppervlaktebehandeling ondergaan of zijn anders gelegeerd waardoor ze een niet zo’n dikke oxidehuid vormen.

7 likes

Liken mag hè :wink:, goed voor de statistieken :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Gisteren nog op de zomertijd!

8 likes

Zijn horloges verdienen zeker een eervolle vermelding.

Citizen gebruikt zo genaamd super titanium, en ook de algehele afwerking is zeer goed te noemen.
Sorry voor de Seiko fanboys maar voor mij is Citizen favoriet.

https://www.citizenwatch-global.com/technologies/super-titanium/

Hobnail dial wordt het genoemd soms ook waffle dial.
.

1 like

Ik ben zeker liefhebber van titanium, met name omdat relatief grote horloges nog steeds comfi dragen op mijn bescheiden (16.5cm) pols.
F100 satelite wave is een van mijn favoriete horloges, maar de Breitling Breitlight Colt Skyracer is een goed alternatief, nog iets lichter dan titanium.

Jaren geleden onderstaande gehad, nooit weg moeten doen :face_with_raised_eyebrow:

12 likes

21 likes


9 likes

23 likes






26 likes

4 likes

Verfrissend topic met fantastische response ook :hugs:

5 likes

Oris en IWC hebben zich er inmiddels ook bij gevoegd. Mooi om te zien ook!

Veel Citizen en Seiko.
Veel enthousiastelingen voor wat betreft Titanium, doet mij goed.

Dank voor de bijdragen en complimenten.

Keep’m coming!

1 like

Mijn twee titanium horloges…


19 likes

Die twee horen zeker in dit topic thuis! :ok_hand:

1 like

De Tudors zijn ondertussen alweer weg, de GS en Omega worden nog regelmatig gedragen.

16 likes

Mooie toevoegingen ook weer.
Ik ben benieuwd wat de dag nog gaat brengen!