Show your Titanium

Persoonlijk spreekt een titanium horloge mij aan. Ik vind het materiaal er wel aantrekkelijk uitzien en bovendien draagt het ontzettend licht. Vooral dat laatste is natuurlijk merkbaar, soms voelt het zelfs alsof je geen horloge draagt.

Ik heb 15 jaar geleden voor het eerst een Seiko Titanium gekocht.

Recentelijk heb ik lokaal rondgekeken naar een tweede exemplaar en ben uiteindelijk gegaan voor een goedkopere variant, een Pulsar Titanium.
Deels met spijt achteraf want ik merkte dat ik hem toch niet zo vaak wil dragenā€¦en had dan toch liever ā‚¬100 meer betaald om toch maar voor die Seiko te gaan.

Vandaag is die toch uit de kast getrokken en weer gedragen. Immers, daar heb ik hem toch voor gekocht.
Een beetje moeite genomen om de foto voor ā€˜Wat draag je vandaagā€™ te maken en met een verrassend resultaat! Op deze foto oogt die eigenlijk zo slecht nog niet. Misschien dat mijn gevoel ten opzichte van dit horloge dan toch nog verandertā€¦

In ieder geval genoeg om er een nieuw topic over te starten, ook mede ingegeven door de constatering dat er toch eigenlijk wel veel merken zijn die zich er mee hebben ingelaten om een model van dit materiaal te produceren.

Dus bij deze een oproep:

Show your Titanium!

En uiteraard, zoals je van een TS mag verwachten, de kick-off met de foto van vandaag (of eigenlijk al weer gisteren), gewoon omdat het kan, Ć©Ć©n van mijn titanium-uitvoeringen:

26 likes

@Arie_Kabaalstra Laat maar eens wat moois zien!

Hieronder enkele van mij, bevalt me toch altijd erg goed. De verschillen zijn ook redelijk goed te zien.

Een echte alleskunner waarbij het lichte materiaal erg handig is.

De Citizen met mooie afwerking, ze gebruiken een speciale coating. Deze lijkt het meest op staal.

Deze JLC met grade 5 titanium, dat op het eerste gezicht ook veel weg van staal heeft.

De Sinn, ook een redelijke alleskunner en hier kan je goed zien dat het om titanium gaat.

De Seiko heeft de meest ā€˜grijzeā€™ kleur van het stel.

36 likes

Leuk!

14 likes

Mijn ā€œkleintje titaniumā€ met diashield coating, Seiko Solar JDM, draagt heerlijk klein en licht. Ideaal in de zomer en gaat ook niet snel meer weg.

20 likes

16 likes

Mooi spul al, zo vroeg in dit topic :blush:

Edit: en dan heb ik het niet over het tijdstipā€¦

1 like

Net thuis :beer::wink:

1 like

24 likes

Welkom thuis dan! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Leuk, de alarmfunctie op het linker model. Ik heb een Premier met een alarmfunctie, niet Titanium. Dus deze combinatie kende ik nog nietā€¦

1 like

Een Solarā€¦dat ontbreekt (ook) nog aan mijn collectie.
Aangezien ik tot voor kort alles in het ā€˜donkerā€™ bewaarde, leek het mij niet wenselijk.
Maar dat is dus recent gewijzigdā€¦dus wie weetā€¦

Mooi exemplaar

1 like

Mooi! Is dat carbon(look) op de wijzerplaat?

1 like

Fraai exemplaar!

Korte tijd in het donker maakt niet zoveel uit, gewoon van tijd tot tijd dragen :wink:

1 like

17 likes

Eens, dat is ook nog een keer de overweging geweest. Daarom heeft vrouwlief er wel Ć©Ć©n. Maar ik vind dat ik er teveel heb om dat te garanderen zonder andere exemplaren te kort te doenā€¦
Zoals gezegd, de situatie is veranderd, dus het is nu geen belemmering meer :wink:

1 like

Kijk eens aan, twee broertjes(/zusjes?)

Een waardevolle en zeer gewaardeerde Edit, dank daarvoor!

De Citizen en JLC hebben duidelijk mijn voorkeur uit deze toevoeging, maar die Seiko mag er ook zeker zijn! Hoe meer ik er naar kijk, hoe sterker dat gevoel

Nog even mijn 15 jaar oude (ik kan er een jaartje naast zittenā€¦) exemplaar er bij dan

6 likes

15 likes