Persoonlijk spreekt een titanium horloge mij aan. Ik vind het materiaal er wel aantrekkelijk uitzien en bovendien draagt het ontzettend licht. Vooral dat laatste is natuurlijk merkbaar, soms voelt het zelfs alsof je geen horloge draagt.
Ik heb 15 jaar geleden voor het eerst een Seiko Titanium gekocht.
Recentelijk heb ik lokaal rondgekeken naar een tweede exemplaar en ben uiteindelijk gegaan voor een goedkopere variant, een Pulsar Titanium.
Deels met spijt achteraf want ik merkte dat ik hem toch niet zo vaak wil dragenā¦en had dan toch liever ā¬100 meer betaald om toch maar voor die Seiko te gaan.
Vandaag is die toch uit de kast getrokken en weer gedragen. Immers, daar heb ik hem toch voor gekocht.
Een beetje moeite genomen om de foto voor āWat draag je vandaagā te maken en met een verrassend resultaat! Op deze foto oogt die eigenlijk zo slecht nog niet. Misschien dat mijn gevoel ten opzichte van dit horloge dan toch nog verandertā¦
In ieder geval genoeg om er een nieuw topic over te starten, ook mede ingegeven door de constatering dat er toch eigenlijk wel veel merken zijn die zich er mee hebben ingelaten om een model van dit materiaal te produceren.
Dus bij deze een oproep:
Show your Titanium!
En uiteraard, zoals je van een TS mag verwachten, de kick-off met de foto van vandaag (of eigenlijk al weer gisteren), gewoon omdat het kan, Ć©Ć©n van mijn titanium-uitvoeringen: