Titaan horloges: foto's

Wat een mooie Fortis.
:+1:
Sterk modern ontwerp.
Je zal vast weten of dit model voor de Mars-missie uniek is in de modellenreeks of dat er meer vergelijkbare modellen van Fortis zijn

Jazeker en een plus voor je geheugen. :joy::ok_hand:

Hetgeen me er overigens weer eens aan doet denken… :thinking:

1 like

Present! :raised_hand:

Citizen PMD56

Citizen Marinaut

Ergens nog wel eens een klein beetje spijt dat ik deze weg heb gedaan. Maar iedere keer dat ik terugdenk aan die belabberde band ben ik daar weer overheen :laughing:

Pulsar Titanium (Obscuur 90’s typenr)

2 likes

Deze is specifiek als official timekeeper voor de Mars Simulation Missie gemaakt. In titanium met Titanium band. Er worden er ongeveer 300 van gemaakt.
De basis is de B42

De andere “titanium” in de collectie is de F-43 Triple GMT

3 likes

7 likes

2 likes

Ik was dus, zoals nog een aantal belgen, van mening dat je een landgenoot was. Blijkbaar is er dus nog een Halle :sweat_smile:

Bij deze mijn ex-titanium horloge

3 likes

Oeh ik heb er ook een paar van titanium, toevallig allemaal citizens:

6 likes

Bovenste kende ik alleen in witte, rode en blauwe uitvoering. Deze kende ik nog niet.
Mooi! Waar is die wijzerplaat van gemaakt?

Papier maar dan wel Tosa Washi (wordt in de Japanse bergen gemaakt bij maanlicht door 400 jaar oude meesters).

Er is ook een hele fraaie groene uitvoering trouwens :heart_eyes:

1 like

Dat is cool! :sunglasses:

1 like

En die groene heeft een wijzerplaat van geplette schuurspons toch?

9 likes

Titanium Sinn. Klokkie draagt heerlijk.

8 likes

Ja, die F43 en de F41 etc die vielen mij ook al op.
Fortis heeft een eigen smoeltje , en dat is niet vanzelfsprekend in een markt waar veel te koop is.

:+1:

Altijd onderscheidend idd en een grote historie! :wink:

2 likes

Ik kende ze nog uit de periode dat Tutima, Fortis en X (naam ontschoten) min of meer dezelfde horloges op de markt brachten. 1980 of zo
Vond ze toen al heel mooi, naar veel te groot voor mijn (toennogkinder-)pols

Edit 1987 zie ik dankzij het linkje wat je meestuurde :+1:

1 like

Plus damast titanium wijzerplaat!

5 likes

@charlesb52 : ik ken dat niet dat damast titaan: zijn dat dan platen titaan die op elkaar gelegd worden, moeten versmelten en dan vervolgens als blok gebruikt worden voor het frezen van de kast?

1 like


Goede zwarte coating op titanium.


Titaniumtovenaars van Citizen kunnen er ook wat van, spiegelglans, borstelen, kartelen, coaten, harden.

3 likes