Titaan horloges: foto's

Ook hier een paar titanium watches.

3 likes

Verdient dit niet een eigen topic ? Ik heb het idee dat een heleboel Europese merken hier maar eens een voorbeeld aan moeten nemen. Ik heb zelf 2 Citizen horloges die op allerlei gebied het tegen de Europese merken kunnen opnemen.

1 like

Zelos Swordfish Ti


4 likes

De Grand Seiko SBGA011 titanium Snowflake spring drive. Prachtige sneeuw wijzerplaat met zaratsu gepolijste titanium kast en band:

4 likes

Ik denk dat qua materiaaltoepassing en techniek er waarschijnlijk al zat over en weer is afgekeken, toegepast en uitgevoerd, maar ook dat “oost” en “west” vooral verschillen in cultuur en het daar in passende techniek gedeelte.
Europees lijkt redelijk conservatief te zijn, de Japanners wat meer geneigd tot het uitproberen van nieuwe dingen en beide hebben zo hun eigen markt, dus echt bijten doet het elkaar niet.
Uiteraard is dat een enorme generalisatie en is er echt wel overlap, maar geen zin om daar een heel boek over te schrijven.

En Casio heeft nog zo’n kleine special in het assortiment zitten, de OCW-S100 Oceanus:

3 likes

Die Chronomaster! :ok_hand:

1 like

4 likes

Vandaag een beetje nieuw leven in deze titanium Pulsar chrono geblazen met een nieuw batterijtje.
Een horloge uit 1997 met goede herinneringen. Gekocht van mijn zuur verdiende centjes van mijn bijbaantje in mijn studententijd :grin:

3 likes

Dat dacht ik dus ook: daar hebben we toch al een topic voor? Want ik meende mij te herinneren dat ik mijn titanium spul al op HF gepost had :sunglasses:

1 like

Had je ook gedaan.
Heb zelfs ook foto’s geliket maar was het even kwijt.

Gelukkig genoeg oplettende gebruikers hier…dat is om oudere mannen met een niet 100% geheugen te ondersteunen.

Maar we hebben al wel weer mooie voorbij zien komen :grinning:

1 like

Zoals de jouwe, zag de mijne er ook ooit uit. Eigenlijk heel erg jammer.

Ik merk dat ik, door dit draadje , eigenlijk wel heel erg veel zin krijg in een nieuw, ongeschonden, titanium horloge.

3 likes

Omdat Citizen zo veel titanium horloge heeft gemaakt.

5 likes

Ooit deze Grand Complication gehad. Was een fijn ding

1 like

Ik heb de jouwe wel eens vaker voorbij zien komen. Je hebt hem in ieder geval wel goed gebruikt :grin:
Zag dat er nog wel banden te koop zijn

Klopt. Maar ik heb, jaren geleden, bewust voor deze band gekozen, omdat de originele band bij een ongelukje helemaal uit elkaar getrokken was,en ik iets sterkers zocht.
Nu ga ik echt geen kwartje meer aan dit ding verspijkeren

1 like

Bij het zien van die foto kan ik me er alles bij voorstellen, er missen zelfs wijzers :face_with_hand_over_mouth:

Indrukwekkend :+1:

1 like

Heel tof :star_struck:

2 likes

Toevallig vandaag m’n Omega Seamaster Molenwiek om de pols. Wel in automaat en XL versie. Leuk niet alledaags horloge… :slightly_smiling_face:

4 likes

Glanzend gepolijst grade V titanium Movado.

3 likes