Show your Zodiac

Het is iets bijzonders en helemaal in die tijd. Zo eenvoudig maar toch geniaal.

1 like

Nog een gevonden

Vrij oud exemplaar volgens mij.

8 likes

Groot Zodiac fan hier!! Heb er zelf een behoorlijk aantal gehad, voornamelijk quartz. Momenteel heb ik mijn Zodiac collectie teruggebracht naar 3 stuks: een ZMX-03 (quartz), een Oceanaire en een Super Sea Wolf 68. Deze laatste draag ik momenteel het meest, wat een beauty! Althans, dat vind ik :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hierbij een aantal foto’s van de Oceanaire en de SSW68 op verschillende banden:

14 likes

Heerlijk! Zoek er net zo eentje! Prachtige kleur wijzerplaat ook!

1 like

Kijk @tim_1985, dit was het topic waar ik eerder in 2020 naar gezocht had, maar toen niet kon vinden. Ik heb namelijk begin 2020 een Zodiac Seawolf Topper Edition gekocht.


Ik was destijds op zoek naar het horloge met de mooiste blauwe wijzerplaat en had ook nog geen diver in m’n collectie, dus dit moest hem worden.
Het was alleen wel een horloge dat alleen te krijgen was bij een juwelier in de US (Topper Jewelers), maar goed, die invoerkosten daar kwam ik ook wel weer overheen. Kijk hier voor wat meer achtergrond info: https://topperjewelers.com/collections/zodiac-le/products/zodiac-sea-wolf-topper-limited-edition-rally-blue-zo9273
Ik vind 'm vooral mooi op de jubilee band die erbij zit. Ik kreeg er ook een blauwe tropic band bij, die ideaal is voor de zomer.
Ik vind het jammer dat ik het horloge destijds niet eerst heb kunnen passen, want hij valt me net iets te groot, misschien is dat vooral optisch door de witgeblokte bezel.
De blauwe wijzerplaat is echt prachtig, sunburst en gaat ook nog van licht naar donker van buiten naar binnen. Er zit ook een fijne structuur in, heerlijk!
Ik draag 'm vooral in de zomer, maar hij doet het met een informele outfit in de winter ook heel goed.




20 likes

Geweldig horloge!

1 like

Erg mooi horloge!

1 like

19 likes

Ik ben Zodiac pas sinds kort tegen t lijf gelopen, maar zo’n Grandrally lijkt mij wel wat!

1 like

Ja ik heb er twee. Een is een erfstukje.
Heeft al eens vaker heer op het forum gestaan maar omdat je het zo vriendelijk vraagt hier nog maar eens.

De andere is een heel klein dameshorloge dat ik eens op de Rikketik gekocht heb om aan mijn dochter te geven, maar het moet eerst nog een servicebeurtje krijgen want hij loopt niet lekker.


Er zit een AS976 is. Als iemand dat voor mij een keer een beurt kan geven, graag.

.
Hier even om de pols van Mevr. Lexaf. Ca. 1955, verguld kastje en - zie je niet vaak - vergulde achterkant. Doorsnede 17 mm.

Tot slot nog een paar leuke oude advertenties van dit toch wel mooie Zwitserse merk.

8 likes

Hier is een andere variant van de Grandrally.

18 likes

Vind hem zeer geslaagd!!

1 like

Als ze hier nou eens een mechanisch uurwerk inleggen in plaats van een mecaquartz!

Blijft lekker deze vintage knaller met gave acryl inlay bezel!

16 likes

Dan moet je op zoek naar het vintage model uit de jaren ‘70.

Vind de nieuwe versie prima zo. Grab-n-go.

Verdienen toch wel een actiever bezocht topic die Zodiac horloges. Ik kan alleen deze oude automaat inbrengen, maar volgens mij klopt er binnen het forum vast een groot Zodiac hart. Laat ze eens zien ! :hugs:

11 likes

Deze onlangs overgenomen hier op HF:

De originele stalen band inc. alle schakels was minimaal 2cm tekort voor mijn pols en nu wil het toeval dat de stalen band van Pagani Design nagenoeg identiek is aan deze Zodiac. Ik kon zo zonder enige moeite 3 solid schakels bijplaatsen van de Chinese Pagani design. :+1:

Ik ben in ieder geval blij met deze “Red Dot” :slight_smile:

18 likes


Dit is een topper! Vintage met een lekker formaat!

12 likes

Jaha ik heb er ook 1.
Goedkoop horloge maar draagt zo heerlijk👍

8 likes

Ik ben de bezitter van deze supergave paarse Zodiac Seadragon. Beetje te strak om de pols, maar was even voor de foto :blush:. Dit is een NOS full set uit 2006. Zit natuurlijk wel een nieuwe batterij in. Diende als een relatiegeschenk van een bedrijf met dezelfde naam, maar is nooit aan een relatie gegeven. Daardoor heeft hij jarenlang in een kast gestaan. En nu mag deze mooie klok gedragen worden.

8 likes