Ik heb vorige week op Catawiki een Sicura by Breitling vintage horloge gescoord. Dit merk is ooit door Breitling overgenomen en daarom vond ik het leuk om te hebben. Is er misschien iemand die iets over dat merk kan vertellen?
De relatie tussen die twee merken was vooral administratief en niet zozeer technisch… Hoop dat je niet teveel hebt betaald.
De zinsnede “Sicura by Breitling” is in zichzelf al niet correct. Wat PeterLC zegt klopt. De baas van Sicura heeft gewoon de rechten gekocht nadat Breitling is gestopt met bestaan. Daarna ging Breitling weer bergopwaarts en hij heeft daarna vrij snel de stekker uit Sicura getrokken.
Sicura was zeker geen luxe merk, maar een eenvoudig instapmerk. De EB kalibers zijn best betrouwbaar, maar niet hoogstaand. De designs waren eigenlijk wel aardig, zeker de latere modellen.
De laatste jaren zie je Sicura’s steeds meer aangeboden met de naam Breitling in de titel. En inderdaad, de prijzen stegen ook nog. De vraagprijzen zijn nu wat overtrokken.
Maar nogmaals, ze zien er vaak leuk uit en je kunt er absoluut plezier aan beleven.
Overigens schijnt er een handvol Sicura’s met Breitling kaliber te zijn uitgebracht!
Ik heb het even samengevoegd voor je, dan hoef je geen vierde topic met een zelfde vraag te openen.
De relatie tussen Breitling en Sicura is hier al enkele malen beschreven. Het is overigens wel zo dat Sicura kwalitatief niet te vergelijken is met Breitling (op een enkele uitzondering daar gelaten).
62 euro
Dank je!
Da’s niet veel te veel, maar ook weer best pittig voor een B/C-merk horloge waarvan de kast volledig afgesleten is. De kroon ook, zie ik. Nou ja - uit je (schaarse) posts van de afgelopen jaren maak ik een zekere onbevangenheid/onbezonnenheid op die wel 's minder goed kan uitpakken.
Hoe dan ook, als je er maar blij mee bent…!
Dat is vriendelijk geformuleerd. Ik ben geneigd te zeggen dat iemand die Sicura, als “made by Breitling”, aan de man brengt, misleidt.
grappig , hoeveel misinformatie kun je in 1 zin kwijt ?
lekker retour sturen en je geld terug vragen
Anti Catawiki geworden Rene?
anti Schneider , met z’n mooie en onjuiste verhalen
Ik heb hier ook al eens een topicje aan gewijd in verband met mijn Sicura ‘Stunt Watch’.
Het ging toen met name over de gelijkenis met z’n Breitling broertjes:
Er is weinig over van die kast. Helaas.
Nee hoor, is een prima klokje!