Sicura: highly collectable or not?

Heb gisteren mijn tweede Sicura op de kop weten te tikken. Een merk met veel vintage aanbod en daardoor highly collectable imho. En nee, ik zoek hier niet de connectie met Breitling, daar wordt genoeg over geroepen en een wereld van verschil in kwaliteit. Sicura was een merk dat dicht op de mode van die tijd zat en daardoor heel veel verschillende modellen op de markt heeft gebracht. Wat het weer leuk maakt om te verzamelen :-). Hierbij mijn tot nu toe kleine collectie Sicura horloges. Show me yours en laat weten wat jij vind van Sicura.

6 likes

Hier mijn jumpert met helicoptertje… :slight_smile:

Was gewoon een goed merk!

4 likes

Grote Sicura uit mijn collectie. Sicura had ook nog andere merken zoals Cordura.

4 likes

Veelal penanker uurwerkjes in verchroomde kasten, kwaliteit is ver te zoeken.

1 like

Nog een grote klomp metaal dat ooit verchroomd was.

2 likes

Wat mij betreft niet highly collectable, maar ze hebben wel leuke modellen gemaakt inderdaad,

't Ziet er indrukwekkend uit, maar al die penankers… Een duppie wordt nooit een kwartje.

1 like

Hier staan enkele mooie exemplaren tussen moet ik zeggen.

Deze b.v

6 likes

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/Sicura3_zpse27a6dcd.jpg.html][/URL]

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/Sicura2_zps77e7ff7a.jpg.html][/URL]

Deze had ik ooit in bezit, een prachtig 40mm duikhorloge op originele Sicura band. Natuurlijk zat er een penanker in en was de kast verchroomd, maar het horloge zag er na 40+ jaar nog goed uit en liep ook keurig. Het feit dat er nog zoveel over zijn uit die tijd terwijl ze gewoon gedragen zijn zegt mij dat de kwaliteit niet zo slecht is als wordt verteld.

3 likes

Best collectable: aardige vormgeving en best goede kwaliteit voor die prijs.
Hier mijn (ex) Rallye GT:

3 likes

Ze hadden inderdaad best leuke modellen die kennelijk goed verkochten.

Nog een Sicura die ik heb. Dit is, in tegenstelling tot de meeste anderen, een klein horloge.

Qua modellen is Sicura wellicht verzamelbaar maar mechanisch gezien is het troep, de uurwerken zijn van slechte kwaliteit en meestal goedkoop verchroomde kasten waardoor ze vrijwel altijd doorslijt hebben. Ieder zijn ding natuurlijk maar persoonlijk heb ik niets met Sicura.

Op zich geinig voor weinig maar nooit ontworpen om lang mee te gaan…

1 like

Nou moet ik zeggen dat de Sicura’s die ik heb, zonder uitzondering allemaal gewoon goed lopen. Er zijn erg veel slechtere penankers.

Toevallig heb ik er een gekregen van mijn vader die had hij gevonden op een rommelmarkt,heeft er €0,50 voor betaald. Ik had voorheen nog nooit van het merk gehoord. Het is best een leuk horloge en loopt vooralsnog prima.