Sicura only

Tot mijn verbazing kom ik geen ‘Sicura only’ tegen - eigenlijk best jammer van zo’n typisch 70’er jaren succes merk (gezien de grote hoeveelheid die er nog steeds circuleert).

Zelf viel ik destijds maar ook nu voor hun stoerdere en toch betaalbare modellen, automaat, handopwinder, analoog en digitaal. Maar ook leverden ze aardige dresswatches en prachtige hear say historie zoals het een echt verzamelbaar merk betaamt :smirk:.

Ik start met een stoere favoriet :sunglasses: en reken op veel mooie plaatjes en verhalen !!

12 likes

Ooit gekocht op marktplaats van wat vage foto’s maar bij het uitpakken bleek dat ie eigenlijk nog heel mooi is en goed loopt.
Opvallend is de asymmetrische kast.

10 likes

Prachtexemplaar Peter :ok_hand:leuke secondewijzer ook !

Inderdaad een verzamelaars merk. Alleen jammer dat de connectie van de eigenaar met Breitling te vaak misbruikt wordt om een hogere verkoop prijs te rechtvaardigen.

Hierbij enkele Sicura exen.

8 likes

Leuk topic!

Hier twee exen van mij:

afbeelding|nullxnull

5 likes

Ahh daar heb je direct al die prikkel die ik zelf blijkbaar mis - bijna elke verzamelaar lijkt ze in een bepaalde fase te hebben gekocht, en, waarschijnlijk verder in smaak doorgegroeid, weer verkocht.
Jammerlijke vind ik dat Sicura’s en soortgelijke tijdverwante horloges op zich vaak best bijzonder aardig smoelen maar het in collecties niet ‘redden’ tegen de onvermijdelijke must haves.
En daarom misschien zie ik ze zelf als minstens zo interessant als de 2CV, Mini of VW kever :hugs:
Nog maar eentje uit mijn ‘beauties case’ daarom…

4 likes

Never heard of - inderdaad! Wat een indrukwekkende kast. Wow, nooit ergens live gezien in ruim veertig jaar verzamelen.
Ik denk dat als op diezelfde dial Doxa of Squale zou staan er een behoorlijke waarde aan zou hangen…:sunglasses:

1 like

4 likes

En die ook ! Wie wilde als pubergastje nu niet zo’n super ruig horloge?!? :sunglasses:

Nog een ex, hoewel ik deze wel weer eens terug zou willen.

4 likes

Kan ik me met gemak iets bij voorstellen - erg sterke uitstraling deze (ok, ik weet niks van 't uurwerk af, maar de meeste Sicura’s die ik bezit lopen prima :innocent:)

1 like

Als ik me goed herinner dan zat hier een Valjoux 7734 in.

1 like

Niks mis mee :+1:t2:

1 like

Dit mag niet in deze post ontbteken

2 likes

Super :100:

He wat leuk een sicura only.
Ik heb er ook nog één, in de la liggen helaas omdat hij het niet doet.

Zonde eigenlijk :thinking:

2 likes

2 likes

Zeker! Zo’n leuke 400 - moet te verhelpen zijn toch ! Misschien zitten er restjes lumen tussen het werk?!!? :thinking:

1 like

Ziet er ook nog prima uit deze! En natuurlijk altijd cool die racer blokjes op je dial :+1:t2:

1 like

Zou kunnen.
Hij is volledig opgewonden maar loopt niet en de kroon wil de tijd niet verzetten.

1 like