Siebel juweliers (vraag)

Beste forumgenoten,

Helaas viel mij gister op dat mijn Frederique Constant dienst weigerde. Als ik hem met de hand opwind dan doet hij helemaal niks meer, via de rotor doet hij het misschien 5 seconden en dan houdt hij er ook mee op. Horloge is bij Siebel juweliers gekocht in de zomer van 2019 en valt dus nog binnen de garantie. Ik heb Siebel gebeld en die vertelden mij dat ik hem bij een filiaal kan inleveren en dat ze hem via hun eigen reparatieservice gaan repareren en beoordelen of het binnen de garantie valt (wat ik toch wel aanneem).
Nu is het alleen zo dat ik helemaal niet weet wat die reparatieservice Siebel inhoudt en wie er aan mijn horloge gaat zitten rommelen. Ik kocht hem eigenlijk alleen bij Siebel omdat er toen een flinke korting op zat.

Het gaat om een Sellita sw200-1, wat volgensmij voor elke horlogemaker te doen moet zijn, maar toch.

Mijn vraag luidt dan ook: hebben er mensen ervaring met deze reparatieservice? Ik vind het namelijk ook geen probleem om ervoor te betalen en het te doen bij een zaak die hier op een forum een goede naam geniet.

Ik heb een vostok laten repareren. Je kunt van te voren bepalen wat het mag kosten en anders bellen ze je. Goede service.

Goede ervaring met Siebel. Gebruik gemaakt van hun garantie bij een def3cte kroon van een Raymond Weil en werd duidelijk op de hoogte gehouden omtrent de reparatie. Gewoon brengen en je krijgt duidelijk te horen hoe en wat. Uiteraard kijken ze naar hun eisen van garantie. Defecten door bijvoorbeeld stoten/ vallen hoort niet onder de garantie. Wellicht bieden ze coulance.
Voor Selita kan je ook bij Nieuwendaal in Budel terecht mocht het niet onder garantie vallen.

Ik heb geen ervaring met Siebel maar ik neem aan dat ze gewoon gekwalificeerde horlogemakers in dienst hebben of het werk uitbesteden aan een gekwalificeerde reparatiedienst. Het is best een grote juwelier met veel filialen, kan me niet voorstellen dat ze reparaties laten doen door een amateur.

eternity later

2 likes

Haha