Sieraad of functie? (incl. poll)

Functioneel! Hoe meer; krassen, butsen en andere beschadigen, hoe beter :heart_eyes:.

1 like

Hi Peter,

Naast dat ik het dan zie als functioneel sieraad ligt het er ook maar net aan welk horloge. Mijn Fitbit met hart rate functie is puur daarvoor gekocht. Daarnaast probeer ik tijdens mijn werk in de winkel ook zo min mogelijk mijn telefoon erbij te pakken. In een winkel van bijna 5 vierkante kilometer is er vaak ook geen klok op leesafstand. Maar hoewel ik het dus echt wel gebruik om de tijd te zien, koop ik wat ik mooi en interessant vindt. Van digitaal tot analoog en solar, automaat en batterij. Mijn einddoel is de Breitling navitimer. Ik was erg enthousiast om te zien dat ze een kleinere maat hebben uitgebracht maar die grotere is nu eenmaal mooier zal vast de rede zijn van die vele te grote horloges. Heb nu alvast de basisplaat. Een souvenir van een bezoek aan de fabriek. Je zou zeggen dat dat meteen een sieraad is maar ik sluit niet uit dat ik nog een vliegbrevet haal en alle complicaties ga benutten. Met 22 heb ik nog even de tijd om te sparen.

1 like

image

1 like

Een winkel van 5 vierkante kilometer? Wat verkoop je dan? Gewoon veel dingen of grote dingen? :joy: Je hebt ambities genoeg in ieder geval. Goed om te lezen. Ambitie is de belangrijkste stap na een droom. Ik had dromen en daardoor ambities en alles is altijd uitgekomen door net te doen alsof je het al hebt of je doel al hebt bereikt. Geloof me, dan heb je die Breitling eerder dan je denkt. Ik ga niet in details, maar ik spreek uit ervaring, zo is alles altijd al bij me uitgekomen. genoeg gezweef voor vanavond

Vooral op Facebook, waarna ik (als ik ik een plaagbui ben) het volgende plaats:

6 likes

:joy::joy::joy::joy:

Welkom Peter! Shinen met 2 klokken tegelijk, dat is gewaagd! :sparkles::see_no_evil:

1 like

welkom-home

1 like

Sieraad!

https://www.instagram.com/p/B47S266nGSN/?igshid=55f0iowuqq7f

https://www.instagram.com/p/B7MMPqNHZL3/?igshid=698bxk6us989

https://www.instagram.com/p/B7or3i7n8Fh/?igshid=1w5wnf6gvy5hz

10 likes

Ik heb 30 tot 35 jaar ā€˜horlogeloos geleefdā€™. Ja, het kĆ”nā€¦! :grin:
Maar sinds 2 jaar weer horlogedragend. Vijf stuks. Ik draag ze afwisselend en dan vooral om de tijd af te lezen. Ook wel aantal procenten (30 of zo? :sunglasses:) als sieraad, want ik heb niet ā€˜zomaar wat gekochtā€™ā€¦

1 like

Welkom Peter,

Tja. Functioneel? :joy: niet voor mij.
Dus ik ben stoer, en kies gewoon voor sieraad.

1 like

Goeiedag!:hushed:

1 like

Ja ik ben niet stoer zoals @FransT helaas. Ik ben liever lui dan moe en laat de toolwatches over aan mensen die liever moe dan lui zijn. :muscle:t2:

2 likes

Beide. Geen horloge om = constateren hoe vaak je naar je kale pols kijkt. :thinking:

1 like

Goeiedag zeg, heb je nu vier Rolex shiners?
Whowww

2 likes

Welkom!!
Ik ga telkens meer richting ā€œsieraadā€ om de tijd af te lezenā€¦

1 like

Sja, sieraad of functie ligt aan de gelegenheid toch?

Ik heb een Apple watch, best handig (voordat iemand zegt; dat is geen horloge, dan zijn in mijn optiek alle quartz horloges geen horloges). Telt netjes mijn calorieĆ«n gedurende de dag of tijdens het sporten, trilt als ik gebeld wordt en kan ik het op aflezen wie het is zonder mijn mobiel te pakken, superhandig. Functioneel, maar ā€˜lelijkā€™ ondanks een lederen bandje. Rubber is helemaal lelijk.

Ook een Omega Speedmaster (reduced) welke alles behalve praktisch is, handen wassen is het spannendse wat hij meemaakt en dan voorkom ik dat hij nat wordt :sweat_smile:. Dan kijk ik wat vaker naar mijn horloge zonder de tijd op te nemen in mijn brein. Maar die doe ik niet om tijdens het grasmaaien, auto wassen, boodschappen, vaatwasser uitpakken, sportenā€¦ etc.

Dus vandaar heb ik nog 10+ horloges voor alle gelegenheden er tussenin. Heb ook 3 casioā€™s welke ā€˜kermishorlogesā€™ zijn volgens mijn vriendin. U-boat lompe horloges die inmiddels ā€˜uitā€™ zijnā€¦ vanalles.

Maareh: zijn er hier op dit forum dan echt mensen die 1 horloge hebben en die altijd dragen?

1 like

Ja dat vraag ik me ook afā€¦

Vroeger was het puur functioneel. Een simpel duikhorloge die ik echt gebruikte om mijn duiktijd te timen en de correcte decompressiestops te berekenen en uit te voeren. Daarnaast was het ook mijn werk- en vrijetijdshorloge die tegen een stoot moest kunnen.
Tegenwoordig is het geƫvolueerd naar een functioneel sieraad. Sowieso om de tijd af te lezen want ik heb namelijk een hekel aan mensen die constant naar de telefoon grijpen om te weten hoe laat het is. Daarnaast wissel ik af en toe van horloge naargelang de gelegenheid. Een stevige die krassen mag hebben voor vrijtijds activiteiten, een werkhorloge waarmee ik 's nachts altijd het uur kan aflezen op de gtls wijzerplaat en enkele mooiere doordeweeks of bij sociale aangelegenheden. Het regelmatig wisselen van de bandjes is ook wel een onderdeel van het sieraad zijn.

Zonder horloge om de pols voel ik mij naakt en toch merk ik dat ik met het dragen van een horloge al uit de toon val.
Dit weekend is het mij bij een familiebijeenkomst opgevallen dat ik, van de pakweg 20 aanwezigen de enigste man met een horloge was. Verder waren enkel nog 2 vrouwen met een horloge als sieraad.

1 like
1 like