Sieraad of functie? (incl. poll)

Ik zal me onderhand eens voorstellen. Mijn naam is Peter en ik zwerf hier rond sinds midden 2019 en op aarde sinds 1965. Op een dag ben ik hier beland omdat ik meer wilde weten over een Frogman Limited Edition die ik toevallig tegenkwam. Die met de koffer en het mes.
Ik kan wel zeggen dat ik een horlogeverslaafde ben. 24 Klokkies heb ik nu, variërend van de Moritz van m’n vader tot een aantal G-Shocks, een goud/stalen Breitling en alles daar tussenin. Ik kan ze natuurlijk niet allemaal tegelijk dragen, dus in de tussentijd staan ze allemaal op een standaard in een vitrinekast te glimmen. Van het simpelweg kijken naar zo’n stukje techniek kan ik heel gelukkig worden.
Ik koop een horloge omdat hij me aanspreekt, qua kleur, vorm of gewoon een bepaald gevoel. Op dit forum heb ik er inmiddels ook al een paar gekocht. Merken zeggen me niks, maar veel van mijn horloges zijn groot, terwijl ik een doorsnee pols heb. Vaak lees ik, of zie ik op YouTube filmpjes waarin wordt gezegd dat dat eigenlijk niet kan. “Je loopt dan voor paal” of “Je hebt wat te bewijzen” en geen idee wat allemaal nog meer. Maar goed, ik heb er allemaal bout aan.
Mijn horloges koop ik eigenlijk alleen maar als sieraad en niet als middel om de tijd af te lezen. Tijd lezen kan ik op tig andere manieren doen, de hele dag door. Soms loop ik ook met een horloge aan iedere pols. (Ja ik weet het…)
Maar zijn er meer mensen die een horloge voornamelijk als sieraad kopen of ben ik de enige daarin?

PS: Het valt me op dat men hier wel heel goed Nederlands schrijft. Dat zie ik wel eens anders op internet. Ik word daar blij van zeg maar… :blush:

33 likes

Weklom!

41 likes

Welkom Peter…:grinning:

1 like

Welkom :+1:

1 like

Beste Peter,
welkom op HF!

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom!
Het is voor mij een sieraad waar ik ook de tijd van kan aflezen, ha 2 vliegen in 1 klap! :sunglasses:

1 like

:joy::joy:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op dit mooie forum!

Voor mij is een horloge meestal een functioneel sieraad op het kantoor of in het dagelijks privé-leven en soms gewoon een gereedschap tijdens hikingtochten. Dus, per activiteit, heb ik een ander horloge.

1 like

Welkom op het HF!

Door het swappen van banden van de vele variaties aan horlogebanden is het voor mij een functioneel sieraad :innocent:

1 like

Laat ik naast lollig zijn ook behulpzaam zijn.

  • Functioneel
  • Sieraad
  • Ik ben stoer en kies voor alletwee

0 stemmers

2 likes

Welkom!

3 likes

Oh maar dat is niet vrijwillig of zo. Er zijn hier van die taalexperts die je verbeteren bij de kleinste fout :upside_down_face:

4 likes

Ik kan niet wachten! :joy::joy:

Welkom! En foto’s van het sierraadt zijn ook welkom!

Ander fora met meer spelfouten en stijlfouten?
Vast geen horloge liefhebbers.

:beers:

1 like

Nee, internet in het algemeen. Ik hep me tas vergeete…

2 likes

Dat lijkt wel Rotterdams… of Leids… of Haags…

:see_no_evil:

2 likes

Uhh, ik weet niet welke fora u bezoekt maar dit lijkt mij taal dat wordt gebruikt door mijn leeftijdsgenoten.

3 likes

Ja daarom. Ik denk af en toe dat ik op cursus moet.