SIHH: Officine Panerai Luminor 1950 Equation of Time Tourbillon Titanio – 50 mm: l’Astronomo

Ik blijf maar berichten posten (van mijn eigen website ;)), maar ook deze is wel erg bijzonder, met het tijdstip van zonsondergang, tijdvereffening, het tijdstip van zonsopkomst en een kleine subwijzerplaat bij 9 uur met een secondewijzer en een klein schijfje dat de beweging van de tourbillon laat zien. Daarnaast nog de actuele sterrenhemel boven je woonplaats…

Prijs weet ik niet, zal ook wel astronomisch zijn…

http://www.horloge.info/nieuws/Officine-Panerai-Luminor-1950-Equation-of-Time-Tourbillon-Titanio-50-mm-l-Astronomo/543

Ik vind Astronomische complicaties geweldig.

Maar die horen niet thuis op een (van oorsprong) diepzeehorloge…

Totaal misplaatst, vind ik.

Vind ik ook, totaal misplaatst. Een Panerai moet gewoon groot, stoer en lekker simpel zijn!

ik vind het heel knap wat ze tegewoordig kunnen bouwen…maar ben het met de vorige posters eens, dit past niet bij dit type horloge, en de toch al niet kleine panerai maken ze nog groter…je moet dus niet alleen een astronomisch bedrag hebben maar ook astronomisch grote polsen;)

Dan is dit meer wat voor jou Hans. Bij deze klok (Panerai Jupiterium) zijn ze uitgegaan van de aarde als middelpunt, wat de correcte draaiing van de overige planeten en zon wel wat ingewikkelder maakte.

Jaaa, die vind ik prachtig.(tu) (tu) (tu)

En dat klokje op de bodemplaat neem ik dan wel op de koop toe.

Mijn beste,

Ik hen het niet zo op die kroonbescherming van dit ogenschijnlijk wonderlijk stukje horlogetechniek.
Maar, onbekend maakt onbemind.
Derhalve zou ik dit horloge eigenlijk in het echt moeten zien om het de waardering te geven die het wellicht toekomt!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Een zeer knap stukje techniek, hier hebben ze echt hun best op gedaan!
Ondanks dat, vind ik dat dit absoluut niet thuishoort op een Panerai.

leuk gevonden en de functie van duikhorloge hebben ze al heel lang niet meer … omdat het aan de onderzijde zit zal het ook niet storen en een unitas kennen we al wel :wink:
ik ben eigenlijk wel benieuwd voor welke 30 steden ze gemaakt gaan worden.
zul je direct zien dat ze allemaal alleen in Firenze verkocht zijn :wink:

Ze maken 'm voor de stad van de koper. Dus als jij in Lutjebroek woont maken ze er een voor Luttjebroek. Inclusief gravure.

Henrik Schreef:

Ze maken 'm voor de stad van de koper. Dus als jij
in Lutjebroek woont maken ze er een voor
Luttjebroek. Inclusief gravure.

was duidelijk, ik meen alleen al wel eens gelezen te hebben dat (je snapt het niet) panerai’s nogal gewild zijn en limited’s vaak op voorhand al zijn verkocht en ze zo natuurlijk zelf ook ergens op aan kunnen sturen.

zou wel een stunt zijn als iemand uit Gasselterboerveenschemond deze klok besteld :smiley:
http://www.onzetaal.nl/kalender/records/r0202.php