SIHH: Panerai Mare Nostrum 52 mm – een historisch correcte heruitgave

Het horloge vind ik niet mooi. Maar het verhaal erachter is wel erg leuk. En dat Panerai geprobeerd heeft de heruitgave zo origineel mogelijk na te maken vind ik ook goed. Ze hebben bijvoorbeeld in de duikring een groef gemaakt omdat het origineel die groef ook heeft. Waarom het origineel deze groef heeft weten ze niet, het kan zijn dat de prototypes nog niet optimaal waren afgewerkt, maar de heruitgave heeft 'm ook (tu). En het uurwerk (Minerva ipv Angelus) is schitterend!

Zie: http://www.horloge.info/nieuws/SIHH-Panerai-Mare-Nostrum-52-mm-een-historisch-correcte-heruitgave/548

bedankt voor de info (tu)
sluit me helemaal bij je tekst aan, “Het horloge vind ik niet mooi. Maar het verhaal erachter is wel erg leuk”

Ik had hem al gezien, en eerlijk gezegd vind ik hem best mooi. Ze moeten hem, imho, alleen terugschalen voor mensen die geen duikerspak aanhebben, tot, pakumbeet, 44mm.

En dan natuurlijk voor een prijs die enigszins ergens op slaat, zodat hij daarwerkelijk gedragen gaat worden, en niet in een kluis verdwijnt.

Groeten,

Martin

Hij is niet voor duikers gemaakt, maar voor dekofficieren. Vandaar ook de beperkte waterdichtheid van 30 mm. De prijs zal idd wel niet meevallen.

Volgens Hodinkee $ 36.000,-. Ben geen Panerai fan, maar ik vind hun manier van schaarste creëren en verzamelaars op kosten jagen erg… euh… slim? :sunglasses:

ik vind hem erg mooi, wow (tu)

De wijzerplaat en indeling is prachtig maar ik vind de kast in verhouding zo dik.

Henrik Schreef:

Hij is niet voor duikers gemaakt, maar voor
dekofficieren. Vandaar ook de beperkte
waterdichtheid van 30 mm. De prijs zal idd wel
niet meevallen.

Maaruh, waarom dan zo enorm groot?

MartinB Schreef:

Henrik Schreef:


Hij is niet voor duikers gemaakt, maar voor
dekofficieren. Vandaar ook de beperkte
waterdichtheid van 30 mm. De prijs zal idd wel
niet meevallen.

Maaruh, waarom dan zo enorm groot?

Goede vraag!

ik vind hem wel heel mooi. Metaal in al zijn eenvoud.

Vr Gr

RoB

Helemaal mee eens en tot die tijd houd ik het bij mijn PAM 88.
Twee weken geleden gekocht en nog steeds dolgelukkkig ermee.

Jeagertje

:Djeagertje Schreef:

Helemaal mee eens en tot die tijd houd ik het bij
mijn PAM 88.
Twee weken geleden gekocht en nog steeds
dolgelukkkig ermee.

Jeagertje

Je schrijft alsof je normaal regelmatig horloges van dat ‘caliber’ na twee weken al helemaal beu bent…

Geen idee. Misschien voor de stootvastheid. Of misschien had er nog een bezelinlay in gemoeten (of gegraveerd moeten worden).

Een geweldig horloge.