Simpel strak en zonder datum

Misschien een (gebruikte) Rado True? Zijn ook altijd wel minimalistisch vormgegeven en moet tweedehands (net) lukken?

Dat is helaas wel een beetje een probleem met moderne horloges; 34-36 mm bestaat nauwelijks meer.
Ik heb zelf ook vrij kleine polsen (16 cm) en 39 mm vind ik nog goed te doen, ook een beetje afhankelijk van de lengte van de lugs. :thinking:

Edit: De Laco heeft een lug-to-lug van 46,5 mm, dat is relatief weinig; die draagt dus klein voor een 39 mm.

Linker :woman_facepalming:t4:

5 likes

Prijs maakt niet uit ?
Nou, in 2 formaten dan maar:

2 likes

5 likes

Was intussen al wel vermeld. :wink:

1 like

Excuses, niet alles gelezen…

1 like

Snap ik, overkomt mij ook regelmatig. :blush:

1 like

Kijk eens op timefactors.com.
Diverse historisch- en esthetisch verantwoorde horloges die aan je budget- en andere eisen voldoen.

Even geen plaatjes ivm copyright en zo…

1 like

Ja, was het maar waar. Ik zag overigens op Youtube een vergelijking van die
Rolex met een Sinn die hierboven al werd getipt en die tester vond die Sinn (1/5 van de prijs) net zo goed. Maar J*zus, plm. €1200 even goed voor een klokje…

Heb je hier al gekeken? Voor uw gemak ook een link:

1 like

De Smiths Everest modellen voldoen ook aan je eisen. Deze zijn allen 10 bar waterdicht, dus er kan mee gezwommen worden en er zijn versies in 36mm doorsnede, dus niet al te groot.
image

En de PRS-29

7 likes

Strak :white_check_mark:
Simpel :white_check_mark:
Geen datum :white_check_mark:
500,- Euro :white_check_mark:
Titanium :white_check_mark:
Saffier glas :white_check_mark:
Quarts (staat dus nooit stil) :white_check_mark:
3 bar waterbestendig :x:

:+1:t2::+1:t2::+1:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

3 likes

Deze ook leuk !

7 likes

Ik heb zelf deze handwinder ook en dat is lekker simpel, geen datum en waterdicht en antimagnetiesche eigenschappen. Dat is om het uurwerk te beschermen tegen magnetisme, op zich niet echt nodig hoor maar leuk als het erbij zit. De SMiths PRS-29a
https://www.timefactors.com/smithsprs29.htm

En ik roep vriend @Fate_Amenable_To_Change er even bij die de Smiths sowieso cool vind en wellicht nog wel wat leuks uit de koker kan toveren wat bij je wensen past.

Edit: Ik lees een kleine pols ook nog :wink:
Die SMiths is is 36mm en je mag hem altijd even komen besnuffelen in Almere, dan mag je ook mijn Sinn nog even bekijken die ook al is genoemd.

2 likes

Dit wat? Quartz, 100m waterdicht en dun

Brathwait classic slim

Sinn is erg mooi en prima van kwaliteit. Ik heb er 2 in bezit gehad. Naar mijn mening is het verschil met Rolex wel levensgroot. Misschien niet op het eerste gezicht in een filmpje, maar in het echt wel, en het zou vreemd zijn als dit niet zo zou zijn.
Binnen een budget van €500 zijn gelukkig ook hele mooie horloges te koop. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Hamilton Khaki, of Sinn 556 (licht gebruikt). Beide kwaliteitshorloges met een prima prijs/kwaliteits verhouding, masr het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je iets uitzoekt wat bij jou past. Gaat vast lukken

1 like

5atm is hooguit spatwaterdicht en je kunt er niet mee douchen of zwemmen. Een mooi horloge, ik heb hem ook gehad maar geen enkele spijt van de verkoop.

Het glaasje spiegelt als een malle en die 5 atm maken het voor mij een ongeschikt horloge. Verder een prima ding maar waterdicht kun je hem niet noemen :wink:

1 like

Wat is de lug to lug maat?