Simpel strak en zonder datum

Ik ben echt een NOOB op dit gebied, maar is hij minder betrouwbaar, heeft ie meer afwijking, zit hij minder lekker, etc…?

Hier ben ik te oud voor… Dit is stuitend.

EDIT: Chillekasper, neem alsjeblieft het eerste deel van mijn commentaar serieus (als je wilt) en zie het tweede deel als een logisch gevolg daarvan… :wink:

Die Smith Everest horloges zijn wel interessant…

1 like

Kan toch ook niet weten dat we hier te maken hebben met een 60/70pluser. :grimacing:

Je hebt in ieder geval goede smaak :+1:

Dat lijkt mij ook een goede keuze voor wat je zoekt, en Timefactors horloges hebben volgens mij een prima reputatie.

Off topic, maar interesse verdient altijd een antwoord.

Dat is juist zo moeilijk uit te leggen aan een Noob. Op het eerste gezicht zijn de verschillen verwaarloosbaar.
Hij hoeft niet minder betrouwbaar te zijn, hij kan net zo goed lopen (kwestie van goed reguleren), hij kan net zo lekker of zelfs lekkerder zitten (is nl persoonlijk en voor iedereen anders).
Ga je ze naast elkaar houden, dan zie en voel je op het tweede gezicht wel aanzienlijke verschillen. De extreem mooie passingen, de glans van de witgouden indices, het mooie geborstelde en/of gepolijste 904 staal, het fantastische uurwerk wat extreem robuust is met superieure materialen, technieken en eigenschappen Enz.
Verder totaal niet belangrijk natuurlijk, maar je kunt er vanuit gaan dat er een goede reden is dat een merk niet zo maar zo’n reputatie en prestige krijgt. Dat red je niet alleen met goede marketing, en een naam kan je alleen zo hoog houden wanneer je de verwachtingen blijft overtreffen.

Meerdere malen voorbij zien komen op het forum en uit mijn hoofd is de gangbare aanduiding dat 3 bar = regen en afwasspetterproof, 5 bar = dompel & casual swim proof, 10 bar = zwem en snorkelproof en 15 bar en meer is scuba-proof.

Voor mij is 5 bar de fictieve ondergrens om een horloge mee op pad te nemen als ik niet van plan ben ermee te gaan zwemmen maar wel het risico loop om nat te worden. Lagere rating behandelen als dresser…

3 likes

NTH…hierboven ook al eens aangegeven…heel veel kwaliteit voor het geld…erg dun en een heerlijke stalen band die echt veel weg heeft van vintage banden…Verschillende versies te krijgen zowel date als no date.(kijk eens op seriouswatches)

Goede lume ook :ok_hand:

3 likes

Maar zo lelijk,

1 like

Oke…smaken verschillen :+1:…succes!

Misschien dit iets voor je? 39mm …eco-drive…over 20-25 jaar pas accu vervangen…geen omkijken naar :ok_hand:

https://www.bol.com/nl/p/citizen-ar1130-81h-horloge-elegance-heren-ecodrive-staal-zwart/9200000083955579/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DXZec84PqLFVnv4e1h3HFagAAA%40s%26slt_type%3Doften_bought_together%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_oft%26slt_nm%3Dproduct_often_bought_together%26slt_pos%3DC2%26slt_owner%3DCCS%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D1%26itm_id%3D9200000083955579&bltgh=jDl572OsyMsNkcReYtNPTA.1_6_7.8.ProductTitle

9200000083955579_2

3 likes

Dat ligt er ook een beetje aan welke bron je raadpleegt denk ik, Casio zegt er bv dit over:

Ik ga met die van mij niet het water in, dis voor mij is het niet echt aan de orde.

Het is wel een spiegelbol inderdaad :star_struck:

1 like

@Dannyvanc ik zal hem even invullen voor je, 47mm :slight_smile:

@Lessismore ik heb wel echt mazzel met de ambassadeurs in dit topic :innocent:. Leuke zoektocht en mocht ik je kunnen voorzien van aanvullende informatie of eventueel een blik op een van de horloges, dan hoor ik je graag! :grin:

1 like

Seiko SRK035P1
Geweldig horloge, is niet stuk te krijgen

7 likes

Jawel hoor :smile:

1 like

Boccia Titanium

Mondaine

2 likes

6 likes

Kijk, dat is dus een hele mooie

De baltic ziet er goed uit :+1:t3:

tien tallen voorbeelden hier…
en dan zeggen dat hij zelf niets kan vinden.
hm…:thinking::thinking:

Ja, je hebt volkomen gelijk. Excuus, inderdaad een tikje gemakzuchtig, maar als je weinig van horlogemerken weet is zoeken iets lastiger heb ik gemerkt. Wat niet wegneemt dat ik hier toch wel al een paar mooie horloges heb gezien die, soms meer en soms minder, een aardig eind in de buurt komen. Hartelijk bedankt voor alle suggesties, weer wijzer geworden! Die Baltic is OK, alleen jammer van die lelijke cijfertjes in de rand, storend en zo weinig functioneel (wat ik dus voor een datum al helemaal vind gelden) Die Boccia Titanium is prachtig, bijna helemaal perfect maar helaas alleen maar spatwaterdicht. De Seiko premier is ook mooi, maar zwemmen gaat daar ook niet mee. Misschien is de enige oplossing nog even doorsparen en iets heel moois kopen, ik weet het nog niet…

tsja… iig succes met de zoektocht