´Less is more´ leek mij eigenlijk overduidelijk - maar die benaming komt bij het overgrote deel van horlogefreaks niet echt aan.
Ik probeer het toch nog even want:
Er zijn best wel wat simpele opties vlg mij… kijk eens bij Braun, Danish Design of Jacob Jensen - allemaal merken waar het hoofdstukje uurwerk en functies veelal ondergeschikt wordt gemaakt aan subtiel en strak design.
Je zal er hier niet veel likes mee binnenhalen maar wellicht toch slagen - succes in ieder geval
Stowa Partitio,toevallig heb ik ‘m zelf ook
37mm,mooie rustige dial,merk met historie enz.
Moeilijk te vinden maar rond de €500,- moet lukken voor een gebruikt exemplaar.
Poeh dat is een lekker klokje zeg! En met 795 euro prima te doen. Ik wacht desalniettemin op een tweedehandsje in het blauwe gedeelte.
Baas boven baas.
Ik zeg Hayabusa of anders toch gewoon een Nomos Club Campus.
Hoe laat is het? Tijd om een rondje te rijden.
You like your watches the way I like my women.
Simpel, strak, en mag niet te snel lopen.
Gebruiksporen geen bezwaar.
En toch zo mooi
De wijzerplaat blijft de hele nacht opgelicht, de bezel heeft een wat zwakkere lume.
@Slin; ik zie dat je voor de donkere bent gegaan
Is het de modern of vintage black?
Modern black…prachtig horloge
Als ik het huidige horloge van @Lessismore zie is het sleutelwoord volgens mij minimalistisch…
Exaact - dat probeerde ik ook al onder de aandacht te brengen. Minimalistisch past waarschijnlijk niet bij de meeste verzamelaars hier
Movado hier nog niet voorbijgekomen? Eerste waar ik aan denk bij minimalistisch: http://www.intl.movado.com/en/home
Ja het is dan ook ECHT minimalistisch denk ik. Als je kijkt wat hier al eens besproken is en voorbij komt is dat niet eens kaal genoeg: Minimalistisch/Bauhaus max 200 euro
Ik denk meer zoiets als hieronder, maar dan ook nog titanium haha. Leest de OP nog mee?