Simpele en onopvallende activity tracker?

De vraag is al eerder gesteld natuurlijk, maar de markt verandert zo snel …

Om mijn éne hand heb ik al een horloge (duh :stuck_out_tongue: ), dat ik alleen voor het hardlopen (ik ben pas weer begonnen) vervang door een hardloophorloge. Ik wil geen smartwatch om mijn andere hand, want twee horloges vind ik persoonlijk niks :wink: Mijn hardloophorloge is ook verre van elegant (wel functioneel) dus die wil ik alleen tijdens het lopen om, of tijdens lange wandeltochten.

Maar ik wil eigenlijk ook mijn dagelijkse stappen enzo bijhouden. Hartslag interesseert me niet zo, maar het aantal stappen en de afgelegde afstand moeten wel redelijk accuraat zijn. Ik heb geen zin om het apparaatje iedere dag op te laden, en het moet zo onopvallend mogelijk zijn. Ideaal zou dus een simpele stappenteller voor in mijn broekzak zijn, maar die vergeet ik geheid de helft van de tijd. Als alternatief zou dus een zo onopvallend mogelijke polsband kunnen.

Wat is momenteel een aanrader als het gaat om een zo onopvallend mogelijke polsband die wel nauwkeurig is qua stappen en afgelegde afstand, en een accuduur van minstens een week heeft? Nog steeds de Fitbit Flex? Of zijn er nog meer dunne en onopvallende polsbanden die wel goed stappen en afstand bijhouden? Op de meesten zit zo’n dikke bobbel, natuurlijk vanwege de GPS antenne.

Bedankt!

1 like

Waarom niet gewoon je telefoon gebruiken? Die heb je (ik in ieder geval) heel de dag op zak. Die stappentellers zijn echt heel nauwkeurig tegenwoordig. Die van m’n Samsung heb ik heel lang gebruikt en die houdt alles goed bij in een kalender en geeft badges als je doelstellingen hebt bereikt. Verder kun je ook andere gezondheids gerelateerde dingen bijhouden in een overzichtelijk overzicht.

1 like

Xiaomi heeft een paar weinig opvallende bandjes. Je levert wel wat in op precisie en uitgebreide functies, maar zo’n Mi Band 2 gaat tot een maand met 1 accu.

3 likes

Eigenlijk heb ik mijn telefoon een groot deel van de dag in mijn laptoptas, of op het bureau. Als ik hem de hele dag zou dragen, zou dat een idee zijn. Maar vreet zo’n stappenteller geen accucapaciteit?


Fitbit alta hr

1 like

Mijn Samsung houdt ook de stappen netjes bij, doet ie verdomd nauwkeurig. Wel een beetje gedempt dus omdat je hem niet altijd in je broekzak hebt. Merk geen extra batterijverbruik.

Ik stop een fitbit zonder bandje in mijn sok, net achter het enkelbot aan de binnenkant. Pikt hartslag en alles prima op, geen ontsierend plastic ding aan je niet horlogearm.

3 likes

Vaak draait dat ding standaard al mee op de achtergrond. Volgens mij blijft ie zelfs tellen als je hem uitschakelt. Ik heb in ieder geval geen extra batterijverbruik gemerkt.
Als je een Samusung hebt moet je Samsung Health maar eens proberen. Staat standaard al geïnstalleerd op de laatste paar modellen en anders kun je hem gratis uit de Play Store halen. Is het proberen waard.

Dit wat voor je ? Geen smart watch en toch ook weer wel …

https://alpinawatches.com/watches/seastrong-horological-smartwatch-ref-al-282lbo4v6/

Of de AlpinerX…

kun je zo’n Fitbit niet gewoon om je enkel binden?

De huidige Trivoly is nog wat dik maar mochten ze erin slagen dat te halveren, dan zou dit een interessant alternatief zijn. Het wachten is op iemand die dit in een bandje integreert.

Enkelband :crazy_face:

Heb zelf een flex, zat namelijk met het Zelfde dilemma. Bevalt prima en de batterij duur is ongeveer 4 dagen. Gewoon op marktplaats zoeken, die van mij voor 30 euro gescoord. Beste een prima bedrag om testen. Als je meer wilt weten laat maar horen.

1 like

Dan zou ik iedere dag hetzelfde horloge om moeten …

De fitbit in de sok vind ik een creatief idee, en een stappenteller app op de telefoon ga ik ook proberen.

1 like

Da’s waar, of je koopt wat verschillende kleuren :grin:

Bedacht me net dat Montblanc met een smartstrap komt… maar die is er nog niet…
Edit : hij is er al :grin:

https://www.montblanc.com/en-nl/discover/specials/twin-strap.html

Wel steeds band of gesp verwisselen bij een ander horloge.
https://frederiqueconstant.com/e-strap/

Welke ga je proberen? Ben benieuwd wat je er van vindt.

Deze lijkt me wel wat: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tayu.tau.pedometer

1 like

Ziet er prima uit. Zou ook zeker Samsung Health eens proberen. Kun je alles bijhouden, van hartslag en stappen tot aan hoeveel koffie je drinkt en weet ik wat niet meer. Mij gaf het in ieder geval een mooi inzicht in zaken waar je normaal niet over nadenkt. Gebruik hem niet meer maar ik ben sinds ik het ben gaan bijhouden van 13 bakken koffie per dag terug naar 2 en drink minimaal 2 liter water waar ik daarvoor nooit aan kwam. Lopen doe ik toch al 7 à 10 km per dag dus dat zit wel goed.

1 like

Je zou het ook gewoon kunnen laten.

De mensheid is in de afgelopen 3 miljoen jaar prima tot op dit punt geëvolueerd zonder de stapjes te laten tellen door elektronica.

Ik vraag mij zelf af wat de invloed van dit soort technologie op ons brein is. Een brakke, neurotische en makkelijk afgeleide geest in een gezond lichaam, dat is mijn doemscenario.

3 likes