Ik zie zojuist dat de Sinn 103 Classic te bestellen is op de site van Sinn.
prijs is € 1990,00 euro.
Nu vind ik dat bedrag voor een horloge niet zo’n probleem, maar ik denk dat er in die prijsklasse ook wel iets te koop is van “de” andere merken die misschien waardevaster zijn. Wie heeft er tips?
Of is Sinn nog zo slecht niet? Heb er wel een mooie duitse catalogus van ontvangen.
Sinn is in mijn ogen een prachtmerk met een goede prijs-kwaliteits verhouding.
Helaas stijgen de prijzen vrij rap naar mijn gevoel, maar dat is met veel meer horlogemerken zo.
Hoewel er natuurlijk verschillen zijn, zou je ook een Sinn 103 st sa kunnen overwegen, deze is ca 300 euro goedkoper.

Succes met je beslissing, danwel zoektocht!
Prima merk! En buiten Rolex bestaan er nauwelijks “waardevaste” horloges.
Waardevast is bij nieuwe horloges echt zeer beperkt. Met tweedehands of vintage heb je nog wel een kans maar voor nieuw gaat dat echt niet lukken. Sinn is een prima merk met mooie horloges voor keurige prijzen.
Tweedehands kopen, dan vang je de eerste waardedaling op:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,969582
Ik vind tot 2000 euries (voor een nieuw horloge) een lastige prijsklasse. Enerzijds koop je heel veel leuke horloges voor minder dan 2000, maar de ‘echte toppers’ liggen nog buiten bereik.
Ja, ik heb verder eigenlijk helemaal niks met het merk Sinn. Maar het ontwerp van deze spreekt me dan wel weer aan. Die vintage looks doen mij ook altijd wel wat. Maar, heel wat anders hoor, wat ik zelf een heel erg mooi vintage-look-horloge vind, dat ook nog eens 600 euro minder kost is deze…
TagEd Schreef:
Ik vind tot 2000 euries (voor een nieuw horloge)
een lastige prijsklasse. Enerzijds koop je heel
veel leuke horloges voor minder dan 2000, maar de
’echte toppers’ liggen nog buiten bereik.
Ja, ik heb verder eigenlijk helemaal niks met het
merk Sinn. Maar het ontwerp van deze spreekt me
dan wel weer aan. Die vintage looks doen mij ook
altijd wel wat. Maar, heel wat anders hoor, wat ik
zelf een heel erg mooi vintage-look-horloge vind,
dat ook nog eens 600 euro minder kost is deze…http://i1093.photobucket.com/albums/i432/MrFitGuru
/HamiltonPanEuropblack.jpg
Is ook schitterend!
Maar de blauwe is uitverkocht en die is pas echt mooi!
Dank u! 
Ooit heb ik bij Siebel (ja, ik weet het…) die blauwe Pan-Europ gepast (voor de lol) en ondanks de diameter van 45mm draagt hij door de kastvorm en dus korte lugs zeer goed. Die zwarte is (op de foto dan) wel mijn favoriet. Maar ik heb sowieso wel een zwak voor de combinatie zwart-wit-rood.
Ik vind deze Sinn trouwens ook prachtig, maar ik mis de tachymeterring wel. Gevoelsmatig hóórt dat gewoon bij een chronograaf.
hamiltonfan Schreef:
Ik zie zojuist dat de Sinn 103 Classic te
bestellen is op de site van Sinn.
prijs is € 1990,00 euro.
Nu vind ik dat bedrag voor een horloge niet zo’n
probleem, maar ik denk dat er in die prijsklasse
ook wel iets te koop is van “de” andere merken die
misschien waardevaster zijn. Wie heeft er tips?
Of is Sinn nog zo slecht niet? Heb er wel een
mooie duitse catalogus van ontvangen.
Mooie prijs voor een mooie klok. Of ie waardevast zal zijn kan ik niet zeggen. Er zijn ongetwijfeld wel waardevastere horloges, als een Submariner, Daytona, Speedmaster, Monaco, etc. Maar het gaat er denk ik ook om of je ze zelf ook mooi vindt.
Nou de spreekwoordelijke “kogel is door de kerk!” ik heb m besteld met zwarte leren band en croco print.
Nu begint het (ik hoop niet lang) wachten.
Zodra het horloge binnen is zal ik wat foto’s posten.