Hier moet je toch wel een beetje spijt van hebben, niet? Wel een prachtig model en bijzonder uniek!
Ik heb kort zo’n groene gehad. Mooi ding, maar zelf in het groen vond ik hem wat te steriel. Ik denk dat een zwarte plexi wellicht beter bevalt.
Die sporen lijken heftiger op de foto dan ze écht zijn
maar hij is nooit gepolijst.
Groeten
Rutger
Ja fixed bezel. Deze was uit 1996 en een full set.
Voor de beste 120 Audi dealers in Duitsland was deze, en omdat Helmut Sinn een fervent Audi rijder was kreeg hij serienummer 0.
Eigenlijk zijn er dus 121 stuks van gemaakt.
Grappig detail is ook het Swiss Made op de wijzerplaat.
Meer spijt heb ik van de 103Ti diapal die had ik niet moeten verkopen. ![]()
Mooie versie wel. En hoewel met saffier toch opgebouwd zoals de plexi versie waardoor ie waarschijnlijk iets platter op de pols ligt. Heel mooi.
Thanks. Die diapal is ook cool btw. Heel veel Sinn technologie in 1 horloge.
120 stuks dus maar kan het niet meer wijzigen ![]()
Zeg dat wel! Mag ik vragen hoe jij er dan aan bent gekomen?
De 103 is tof, zag gisteren een mooie handwinder 103 uit de Helmut Sinn tijd op uhrforum die me toch wel even aan het twijfelen bracht.
Stond hier op HF te koop, ik was net te laat maar gelukkig kwam die bij een HF vriend terecht en heb ik deze zo kunnen overnemen.
https://www.horlogeforum.nl/t/sinn-103-a-aut-sa-1995-000-120-1-500/433596?u=plp
Komt uit de tijd dat de huidige eigenaar Sinn had overgenomen van Helmut. Mij is door Sinn verteld dat deze oorspronkelijk voor Helmut Sinn was.
Mijn ex 103 St Sa met tritium dial/wijzers.
Nog altijd een beetje spijt dat ik mijn Sinn collectie heb verkocht (de andere 103 was van een kameraad van me)
Nog altijd een beetje spijt dat ik mijn Sinn collectie heb verkocht
Nooit te laat om er opnieuw in te duiken. Ik ben destijds ook van vier naar 1 gegaan, en nu toch weer eentje aangeschaft.
Weer zo’n model waar ik vaak met een schuin oog naar zit lonken. Ga dit topic in de gaten houden. Al veel mooie foto’s voorbij zien komen.
Wil er al 25 jaar eentje. Je wilt niet weten wat ze toen kostten… …dit jaar begon met een dikke tegenvaller (flat-onderhoud) waardoor er zelfs geen echt fatsoenlijke vakantie kan zijn. De 103 zal nog even moeten wachten!
Leuk topic dit! Heb sinds een paar maanden mn eerste Sinn, ook een 556i MoP toevallig. Het kan zomaar zijn dat dit de volgende wordt. Heerlijke horloges!