Sinn 104 Classic 12

Ik vind deze variant prachtig, maar ik hoor en lees er nog opvallend weinig over. Een echte Sinn, maar veel warmer in uitstraling. Of is het dan juist wat minder een echte Sinn?

Benieuwd wat jullie ervan vinden!

IMG_8182

36 likes

Ja…fraai! Idd iets anders dan het beeld bij een typische Sinn maar daarom juist geslaagd.

4 likes

Kleine seconde vind ik mooi en maakt hem inderdaad iets warmer. Ik had echter wel liever de normale bezel gezien in plaats van deze keramieken bezel.

Is keramisch ook niet wat glanzender en daarmee wat minder ‘toolish’ en meer ‘dressy’? Bovendien is de countdowntimer denk ik in de praktijk functioneler. Aan de andere kant is een roterende bezel in de praktijk meer een design element dan gereedschap en dan zijn de 12 getallen ook wel weer mooi rustig.

Ik vind vooral de opgelegde indices een enorm mooie toevoeging. Het geheel is heel netjes, toch ben ik minder van een enkele small seconds. Had hem zo liever in een 103 variant gezien.

1 like

Mooi ding, wat moet ie gaan kosten?

€1690 t/m €2040.

1 like

Kweet niet, kast band bezel lijkt uit een EZM serie en daar past die kleine seconde totaal niet bij …

Wijzerblad zelf oogt wel mooi maar dan met andere kast , band combi

Op een plaatje mooi, maar moet hem nog in het echt zien.

Ik vind 'm heel mooi. Sommige Sinns vind ik te druk met teveel opvallende minuten streepjes.

1 like

Subseconde is wat ouderwets.

Past niet zo bij “toolwatch”

1 like

Tof ding, alleen is dat hele “Frankfurt am Main” op de dial voor mij echter een afknapper.

Geslaagd :heavy_check_mark:
https://definewatches.com.au/wp-content/uploads/2025/09/Sinn-104-Classic-12-18.webp

Altijd nog beter dan wat Fromanteel op de wijzerplaat zette :face_with_hand_over_mouth: of allerlei superlatieven bij :crown: :wink:

1 like

Precies dit.
Beetje ongemakkelijke combinatie.

Altijd goed een Sinn.

Mooi!!!

Mooi, behalve de tekst :smile:

1 like

Ik vind de afzonderlijke elementen allemaal mooi, maar deze combi van bezel, wijzers en kleine seconde maar raar. Lelijk eigenlijk.
Heb zelf lang de 104 St Sa A gehad en die klopt gewoon, zo ook de I.
Maar dit vind ik geen mooi ontwerp.

1 like