Na sparen en horloges verkopen (en bloed zweet en tranen) heb ik nu voldoende budget bij elkaar voor de aanschaf van de door mij gewenste Sinn 104 A, het duurste horloge ooit voor mij.
Opeens word ik bevangen door twijfel.
Wil ik nog wel?
Is ie niet te groot voor mijn 17 cm pols en te duur? Wil ik wel een pilotenhorloge? Kan ik niet veel beter een Hamilton of een SARB kopen, zodat ik geld overhoud voor andere zaken (en die ik nu juist niet heb gekocht om geld over te houden)? Of juist doorsparen voor een Speedmaster of een Grand Seiko of iets anders?
Zijn deze twijfels herkenbaar en hoe serieus moet ik ze nemen?
Zeer herkenbaar. Weet wel, dat een Sinn 104 momenteel zeer gewild is - mocht-ie tegenvallen, lever je hooguit plm. 150 euro in bij verkoop. Ding heeft een flinke wachtlijst. Alle Sinns zijn in principe zeer waardevast, zeker hun âtool-watchesâ en daâs het ruime merendeel.
Of spaar nog even door voor een jonge pre-owned 103. Grootste punt van de 104 en zeker de 103, is de hoogte van het horloge. Wordt een echte deurposten-knaller als je niet uitkijkt. Heb ik met de Speedy al (14 mm); een 104 is uit mân hoofd 15 en een 103 is 16 of 17 (in geval van zichtbodem). Heb zelf een kleine pols, 16,5 cm, en de Speedy kan nog net.
Ik zou er in elk geval nog even over slapenâŚ!
De 104 is 11,5 mm dik. Dit horloge spookt ook serieus door mijn hoofd. Op YouTube staat dit filmpje:
Urban Gentry
Iemand die normaal ook geen grote horloges kan dragen. Ik durf de grote van het horloge gevoelsmatig wel aan. Nu nog een betaalbare vinden, of straks toch eventueel een nieuwe als ik mijn gedachte niet verander.
Succes met kiezen!
Er is maar 1 manier om antwoord op ja vragen te krijgen;
De Sinn eerst passen of âgewoonâ kopen en ervaren.
Denk dat die koudwatervrees mbt het geld uitgeven bij iedereen wel is die er moeite voor heeft gedaan om zoân bedrag bij elkaar te sparen.
Een rationele aanschaf is het dan natuurlijk ook niet,
Maar daar zijn we liefhebbers voor
Als dat geld eenmaal is uitgegeven en je aan het genieten bent van je aanwinst denk je hier ook niet meer aan
Ik heb er 1 gehad. Heb een krappe 17 cm pols en hij was zeker niet te groot⌠Vind hem nog steeds prachtig en mis hem zo nu en dan ook best wel eens⌠Voor mij is het nog steeds de mooiste sinn. Ik kan me het niet voorstellen dat je er voor je gevoel een miskoop aan gaat doen. Just my 2 cents⌠succes met het luxe-dilemma.
Dat is wel vrij gebruikelijk bij een grote aankoop. Even goed over nadenken, als je het wilt en kan betalen zeg ik gewoon doen!
Heel herkenbaar!
Zo heb ik ook mijn Sinn 903 ST èn into de bargain een Nomos Orion gekocht. Echt een dikke korting gekregen op de Nomos, en wat minder op de Sinn.
Ook hier 3 jaar over gedaan om deze 2 te bereiken. Dingen opgezegd en gelaten, en ook 11 klokjes verkocht.
Heb geen MOMENT spijt van de aanschaf gehad. Echt een upgrading van de collectie met horloges die ik (sinds ik ze op dit forum tegen ben gekomen ) heel graag wou hebben.
Heb een ruime 17 cm pols en daar past mijn Sinn, net als die van jou 41mm, prima op. Ook de 35mm Nomos lijkt gegoten voor mijn pols.
Ik zou er voor gaan!
Ik begrijp het heel goed.
Zolang je spaart kan je er in feiten nog alles mee doen.
Nu het gespaarde bedrag bij elkaar is komt het dilemma, wil ik dit er wel aan uitgeven en wat kan ik er nog meer mee doen ?
Maar uiteindelijk heb je jezelf allang dit tot doel gesteld.
Desalniettemin kan ik mij voorstellen dat je er nog een nachtje over wilt slapen.
Veel wijsheid gewenst met je beslissing.
Reactie Is natuurlijk voor DrSpeed.
Ja inderdaad!
Als dit echt het horloge is wat je wil hebben, gewoon gaan passen en als het em is, doen.
Herkenbaar hoor. Ik zou em eerst irl willen zien en passen. Ik ben niet zo n flipperaar, dus ik wil eerst zien of t iets voor me Is.
In t verleden wel es vaker via internet wat besteld wat t toch niet bleek te zijn.
Als je hier ook âlastâ van hebt, dan zijn er wellicht leden die em hebben waar je em mag zien.
Is een erg fijn horloge weet ik eigen ervaring, past erg goed. Sinn heeft een prima prijs kwaliteit verhouding !!
Heel herkenbaar.
Ik had een tijdje gespaard om een Oris Aquis te kunnen kopen.
Tot het moment dat ik het geld bij elkaar had, was er nauwelijks twijfel.
Toen in het horloge kon kopen kwam de twijfel. Was dit wel âthe oneâ, was het wel slim om zoveel geld uit te geven aan een horloge. Kon ik er niet beter twee kopen die iets minder duur waren etc. etc. etc.
Heeft volgens mij ook te maken met het feit dat wanneer je het geld daadwerkelijk bij elkaar hebt je tot de conclusie komt dat je een keuze kunt maken. Tot die tijd was dat niet aan de orde.
Ik heb overigens de Aquis gekocht en er nog geen seconde spijt van gehad.
Sinn had een goede prijs/kwaliteitverhouding en is daar groot mee geworden. Nu zijn ze groot genoeg om stevige prijzen te durven vragen voor het gebodene.
Precies en hoe ver ga je daar in mee.
He ook van die iele polsjes. Mijn 41mmâs zijn in de verkoop. Jurg Schauer is al weg, de Sinn 903St binnenkort.
Enkel de 41mm EZM3 van Sinn blijft, en kan vanwege de duikersring denk ik, beetje ala de 104.
Grappig, net als M. Singer heb ik ook een Nomos Orion⌠de kleinste uit de niet-vintage collectie van mij. Ondergrens met 35mm, maar de 39mm is nu mijn bovengrens.
Ik zou toch eens kijken naar de 556 Jubiläum bijvoorbeeld⌠deze edities zijn erg waardevast (greep al vaak mis op een betaalbare 356 40 jahre), en een strak kleurtje.
Merk dat ik 38/39mm gewoon optimaal vind bij deze polsmaat.