Sinn 104: fine link of H-link?

Ik stond op het punt om de H-link band te bestellen voor de Sinn 104. Toch eerst nog even goed op onderzoek gegaan en een review bekeken van deze band. Minpunten zijn de afwerking van de clasp ten opzichte van de band, de afstel mogelijkheden en de brushing die niet helemaal bij de kast (polished) past.

De H link had eerst mijn voorkeur maar nu grote twijfel. Welke band zou jouw voorkeur hebben en waarom?

Review voor de geïnteresseerden:

Foto van beide banden:

De fine link was bij mij nogal een harentrekker…

1 like

Persoonlijk vind ik dit horloge veel mooier op leer, waar ik vaak de voorkeur op staal heb. Als je toch één van deze twee wil, zal ik voor de h-link gaan.

2 likes

Thnx, goed om te weten :+1:

H-link natuurlijk :smiley:

4 likes

Leer heb ik ook incl. tropic band maar merk toch met het warme weer dat ik het horloge niet om doe, vandaar dus staal.

1 like

Nice, ziet er toch weer mooi uit zo :slight_smile:

1 like

Mijn 2 of 3 104’s vond ik het mooist op de basic bruine band, ben niet zo’n bracelet fan, en ook niet passen bij dit type, maar als het moet zou ik de fine kiezen.

1 like

Ik vind de H-link veel rustiger en zou die ook op mijn Sinn 556 willen.

3 likes

Klopt, daarom was het ook mijn eerste keuze.

Wat @Rolopalooza zegt, om redenen zials door @Locobono gegeven. Ik ben sowieso niet van de ‘drukke’ glimmende kleine schakel bandjes, geeft me een beetje een Breitling gevoel… :wink:

1 like

En de H-link is €90 goedkoper. Gebeurt niet vaak dat ik iets wil dat goedkoper is dan het alternatief. :wink:

3 likes

:rofl: :joy:


Wat foto’s van H-link. Zeer comfortabel en net wat meer body dan fine link, vind ik.

3 likes

De tramrails vind ik mooier maar bij de Sinn hoort toch meer de H-link. Zal vast lekker dragen.

1 like

Bij dit type Sinn hoort de Fine-link, volgens de catalogus van Sinn.
Maar de H-link is inderdaad een stuk rustiger optisch gezien en ook comfortabeler/lichter in dragen.
Kan ik beamen, want heb beide banden.

1 like

+1

1 like

H link is onderweg uit Duitsland, verzendkosten 10 euro :+1:

Bedankt voor de antwoorden en suggesties.

3 likes