Sinn 104 of 103?

Ik overweeg om mijn Sinn 104 A te gaan inleveren om een 103 aan te schaffen. Maar is dat nou een “ik wil meer en duurder” horlogehonger, of moet ik tevreden zijn met wat ik heb?

Voor de 104 pleiten: prachtige duidelijke wijzerplaat, 2x saffier, prima 60 klik lunette.
Voor de 103: meer vintage uitstraling met hele mooie frictie lunette en acrylglas en uiteraard chronofunctie.
Tegen de 104: eigenlijk niets.
Tegen de 103: duurder en kwetsbaarder dank zij acrylglas en minder overzichtelijk.

Ratio zegt; hou het bij de 104.
Wat nu?

1 like

Hmm lastig, bij twijfel nooit doen. Je kan later ook nog wel die beslissing maken wanneer je gevoel zekerder is.

1 like

Ik kan je niet verder helpen, krijg morgen een rationele 104 ST SA A binnen

1 like

Bij een horlogehobby?

Gewoon doen, in je hart is dat ding allang weg. Je weet het alleen nog niet.

2 likes

Die binnen no-time weer irrationeel de deur uit vliegt :joy:

1 like

:wink:

Ervan uitgaande dat je kijkt naar een recente 103 automaat, zou ik ook rekening houden met het verschil in dikte. Ik vond de 104 veel prettiger dragen.

1 like

Het enige juiste antwoord is natuurlijk: Koop ze allebei en verkoop degene die je het minste draagt…

3 likes

Zo gek is dit voorstel inderdaad niet. Moet TS wel de middelen en bereidheid hebben om (iets) af te schrijven van de nieuwe, mocht die het niet worden.

Heb je die 103 al “live” gezien en om de pols gehad?

Nee nog niet misschien moet ik daar achteraan. De kast is wel gelijk aan de 104 (behalve de dikte dan).

Wellicht dat je kan kijken bij iemand op het forum, blijkbaar draagt ie toch anders en beter ff kijken dan spijt met dure afschrijving.

1 like

de 103 ST Diapal al eens overwogen?

:slight_smile:

2 likes

103!

flawless victory

1 like

Mooi, maar behoorlijk prijzig t .o.v. de “gewone”. Die technieken moet je (voor) willen (betalen).

klopt, nieuwprijs scheelt enorm. Echter, als je voor een tweedehands gaat wordt het wellicht al wat schappelijker.

3 likes

:wink:

:thumbsup:

Net overgenomen, de 104 St. Mooie maat! Matte en super cleane dial ook vind ik.

8 likes

Top :thumbsup:

Sinn 103! Zeker de basic uitvoering is een klassieker! En dat acryl glas isgoedkoper te vervangen dan saffier. Enige waar ik minder fan van ben, is de compleet zwarte bezel.

1 like