Goedemiddag allemaal,
Ik lees al een tijdje mee ondertussen en ik ben opzoek naar mijn eerste automaat.
Zoals zovele ben ik begonnen met een PRX quartz. Daar ben ik langzaam op uitgekeken.
Ik heb lang aan een Oris big crone pointer date gedacht, maar nu denk ik aan een dive style horloge.
Eerst dacht ik aan een SKX007 of 009. Maar ik vind de bezel nogal hoog.
Verder heb ik nog gekeken naar de Doxa sub, Yema superman, combat sub, CW, Baltic, Lorier en Oris diver 65. En dan vooral de Sinn 104 met zwarte plaat.
Mis ik nog een horloge in de 1-2k prijsklasse om te bekijken of is het tijd om de knoop door te hakken?
Zeker. De Longines HydroConquest. Echt een fantastisch horloge voor het geld.
Oris Aquis
Squale 1521
Seiko SPB143
Seiko SPB077
Certina DS Action
CWC TI300
Sinn U50
![]()
![]()
![]()
Ik zou eerder voor een ezm3 versie gaan bij Sinn. Iets meer Sinn DNA, en relatief platte duiker met nog eens 500m WR. Dat laatste zeg ik gewoon om andere mensen te overtuigen.
De 104 heb ik zelf gehad, voelt niet heel erg tool aan door de gepolijste kast, waar erg snel haarlijntjes in komen.
Misschien een leuke CWC?
Die zijn ook wel erg gaaf idd en sinds vandaag in de sale. Kreeg een mailtje vandaag.
Om te passen bedoel je.
Om de pols zijn de meeste horloges 1000 x anders (lees minder) dan op een foto.
Een SKX vind ik een kinderklokkie als je die vergelijkt met een Doxa, Sinn of een Oris.
Ik zie dat je twee keer Oris noemt : hop naar de winkel, en gooi ze allebei om. Zowel de BGPD als de 65 heb je 23 kleuren en maten. En allebei top, zeker die donkerblauwe 65.
Ook zoiets, in meerdere maten en kleuren te krijgen. Passen vriend, dat maakt het een stuk makkelijker.
Oris Boutique heeft ze allemaal, ga daar lekker zitten met een bak k9ffie en gooi ze allemaal om.
Topper. Echt zwaar waar voor je geld.
Ja, kreeg ik ook. En ze zijn ook nog eens in twee maten te krijgen voor nog geen 900 piek!
Ik heb hem bekeken en een beetje grote numerals voor mijn smaak. Bedankt!
Ik vind de squale wel heel gaaf!
Het hoeft voor mij niet echt tool te zijn. Ik vind de 104 vooral wel mooi. Bij de ezm vind ik de datum jammer.
Zijn er ook mensen die de 104 wel aanraden?
en de navygraph ook!
Uiteraard zijn die er!
Heb zelf de „gewone“ gehad. Tophorloge.
Deze is ook prachtig:
Voor 2mille op stalen band.
Leer staat hem ook goed.
Niet verder zoeken, meteen doen.
Bedank me later maar.
Draagt ook heel fijn, 42 lijkt op papier groot, maar hij valt kleiner uit op de pols.
Mee eens! Heb hem een paar jaar geleden voordat ik op HF zat verkocht voor veel te weinig
domme fout. Jonge gast zijn eerste horloge super blij. Dat is dan wel weer leuk
Heb er eentje een tijd gehad, maar uiteindelijk verkocht omdat ik niks meer met duikers had ( en ook dus oa een Aquis, een 65, en uiteraard een SKX).
Maar voor dat geld? Fantastisch horloge.
Ergens passen @Sansev en dan kijken of je hem hier voor een mooie prijs kan scoren, moet kunnen (6-700).