Ik zit er aan te denken om mijn Sinn 104 te verkopen en een Omega Seamaster midsize pre ceramic (automaat) te kopen. Is dit een mooie upgrade of meer een downgrade? Iemand die ervaring heeft met een seamaster midsize?
Ik hoor graag jullie visie of dit een goede stap is.
Waarschijnlijk vind je de seamaster mooier, anders zou je het niet overwegen.
Dus wat dat betreft een upgrade. Omega is bekender dan Sinn, dus voor de minder geïnteresseerde ook n upgrade.
Ik heb zelf jarenlang de mid size Seamaster gehad.
Mooi en zeer draagbaar horloge. Maar, als ik eerlijk ben is deze Seamaster gewoon net te klein om als duiker door het leven te gaan. Ik zou persoonlijk liever de Sinn 104 hebben, zeer mooi horloge en beter qua afmeting als duiker. Dit is uiteraard mijn persoonlijke mening. Als er een 41mm Seamaster tegenover lag zou ik het een lastige keuze vinden.
Zou kijken of je hem ergens kunt gaan passen en je Sinn meenemen voor het vergelijk. Of als de fondsen het toelaten de Omega aankopen, tijdje dragen en dan de conclusie trekken welke mag blijven…
Heb beide gehad, vind de Sinn een prettiger horloge, maar geen duiker. Ik krijg nog pijn in mijn vingers als ik aan de moeizame bezel van de Seamaster denk.
Bedankt voor de feedback, mij lijkt die ook heel fijn te dragen. Ik heb zelf een Speedmaster Reduced (38mm) maar die draagt echt perfect. Als de midsize 38mm was geweest was het voor mij een no brainer geweest. 36mm voor diver is aan te kleine kant ook op mijn 17,5cm pols. Hoe draagt de seamaster 41mm in vergelijking met Black bay (eta) want die heb ik op dit moment maar eingelijk is die te groot voor mijn pols maar ik vind hem te mooi😅.
De sinn 104 draagt meer als een 39 vind ik.
De seamaster 41 draagt perfect op 17.5cm en in ieder geval veel fijner dan een BB. Die voelt toch wat lomp aan terwijl de SM door de platheid prettiger draagt.
Op mijn 17.5cm pols:
Ik heb en de Seamaster 41 en de BB 41 alleen maar omgehad om te passen en mezelf te verlekkeren. De Seamaster draagt een hele slag kleiner. Seamaster is een stuk dunner en heeft kleinere lugs. De BB vind ik dan wel weer een perfecte maat voor een duiker met zn robuuste uitstraling.
Ik woon niet in het zuiden maar binnenkort ben ik een paar daagjes in het zuiden dus stuur ik je misschien van te voren een dm . Ik zie op de foto’s dat de Omega en Sinn kwa maat zo goed als het zelfde zijn de omega lijkt zelfs wat platter. De Sinn vind ik tot nu toe heel fijn dragen dus ik denk dat ik dan toch eerder voor de Seamaster 41 ga. Bedankt voor de goede foto’s!
Jaa klopt de Seamaster is veel minder lomp dan de Black Bay, ik heb dezelfde BB als jou. De SMP past veel beter op mijn pols maar toch wil ik mijn BB niet wegdoen . Dus dan komt er een Seamaster naast
De Seamaster draagt onopvallend en licht, de bb is veel nadrukkelijker aanwezig, is hoger en “aanwezig”.
De Seamaster met het 1120 uurwerk zit lekkerder…
Ik heb al een plat horloge en de bb bindvlies móói!!
De reden dat ik de Seamaster wegdoe is alleen “ het niet meer dragen”…
Ik ben niet van de oversized maten, 36mm is een mooie maat. Ik draag vintage horloges die beduidend kleiner zijn. Maar duikers ogen wel een heel stuk kleiner dan een dressier horloge bij dezelfde maat. De 41 draagt niet groot en kan prima met een kleinere pols. Passen dus, zoals eerder gezegd. Als je dan de 36mm verkiest: ook prima natuurlijk.
En Hugo Boss en Michael Kors zijn bekender dan Oris/Damasko/Nomos/JLC/Lange, dus voor de minder geïnteresseerden een upgrade. In hoeverre zou dat eigenlijk voor liefhebbers een rol spelen?