Sinn 142 Gz = binnen

't Had wat voeten in de aarde voordat het pakketje binnen was. Bijna half zeven vanavond werd 'ie bezorgd.

De foto’s die ik in de eerste posting heb getoond zijn fraai gemaakt, maar doen het horloge geen recht: het is mooier dan op de foto. Vanavond met een plaatsgenoot en medeforummer uitgebreid naar dit horloge gekeken en we hebben beiden het idee dat het nog nooit gedragen is. Geen enkel krasje! Mint! Je kunt wel zien dat het een ouder horloge is: de lumen wordt al mooi geel/beige.

De stalen band is kort, eigenlijk te kort voor mijn pols. Maar in een reactie schreef de verkoper dat hij nog wel aan schakels kan komen. Dat komt wel goed. Eerder deze week heb ik een Sinn band (lees: Di-Modell Chronissimo met Sinn gesp) gekocht van Gerard. Die had er eentje op voorraad. En met deze band eraan zit het horloge prima. (Waarom heb ik eigenlijk nooit eerder een Chronissimo besteld voor andere horloges?)

Het horloge is g-r-o-o-t: dik, breed en lang. De dikte heeft te maken met het uurwerk en de diepliggende plaat: het glas is gelijk aan de kast. Zonder bolling. En door de grootte van de wijzerplaat en de rand eromheen, lijkt het allemaal nog groter. Morgen, bij beter licht, maak ik een paar betere foto’s. Ik zal 'm ook fotograferen met vergelijkingsmateriaal. Bijv. een Speedmaster.

Menno

Even een snelle foto:

Mijn beste,

Laat ik het verlangen met het uiteindelijke verkrijgen van deze memorabele Sinn, dan bij deze mogen verenigen!!

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,243601,244628#msg-244628

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi,prachtige kleurstelling,grote klasse.

Een pláátje(tu)

Toppie (tu)

mvg, Frans

Fantastische Sinn, met een zeldzame extra functie… En natuurlijk het historische Lemania5100 caliber.

Gefeliciteerd

Zoals gisterenavond al aangekondigd: wat betere foto’s

Het lichtgevende materiaal combineert erg mooi met de blauwer ring en wijzerplaat Menno (tu)

Van harte en veel plezier met je mooie aanwinst!

Wat een prachtig horloge!

Gefeliciteerd en veel draag en kijk plezier!

Groet, Justin

De indexen zijn mooi verkleurd & automatiC.

Bij onderhoud willen ze nog wel eens de wijzerplaat vervangen door eentje met automatiK

Zeker erg mooie horloges.

De dagaanduiding is alleen in het Duits, of ook in het Engels?

Heel veel plezier ermee, jammer dat er altijd 2 in de doos moeten liggen hoor.

U R a Bus Schreef:

De indexen zijn mooi verkleurd & automatiC.

Bij onderhoud willen ze nog wel eens de
wijzerplaat vervangen door eentje met automatiK

Die K/C-kwestie had ik wel eerder gelezen, maar me niet gerealiseerd dat het ook voor dit type geldt. Bedankt voor de tip!

Menno

Ge-wel-dig!!!

Een grote felicitatie waard.

Grt. Marco

Wat een schitterende aanwinst, ik ben gepast;) jaloers

Hij is heel mooi (tu). Echt iets voor mij :wink:

Menno, wat een prachtige aanwinst!! Hier ga je heeel lang plezier
van hebben.

Stefan.