Ik mocht deze niet meer op het Vintage-deel plaatsen… daarom maar maar hier!
Na aanvankelijk het plan te hebben om de Sinn komende week in Duitsland op te halen, meldde de verkoper zich donderdagavond met het idee om elkaar halverwege te ontmoeten. Gewoon, geheel onbaatzuchtig. Zo gezegd, zo gedaan. Zaterdagmorgen bij Zevenaar de grens over en in een dorpje in een Konditorei was het zover: een vreselijk sympathieke Duitse meneer toonde me een pracht van een Sinn. Doos, papieren, alles erbij. Net terug van een servicebeurt bij Sinn zelf. Ik was volledig overdonderd. Meer dan ik had gehoopt! De verkoop van 3 Sumo’s wel waard!
Na een uurtje ongelofelijk gezellig over horloges te hebben gepraat, terug naar huis. Foto’s maken voordat het te donker wordt.
Thuisgekomen lag er nog een pakketje op me te wachten: een Tissot Sideral die vanuit Engeland naar me toe gestuurd was. Daarom twee Lemania’s op de foto.
Ik heb met plaatsen van deze posting en tonen van de foto’s gewacht tot na de meeting van vanmiddag. Ik vond het wel gepast om 'm daar eerst te tonen!
Sinn maakt altijd iets in me los. Je blijft kijken naar de vormgeving en de lay out. Het klopt vrijwel altijd. Mooie harmonieuze klasse klok. Een pronkstuk in je prachtige verzameling.
Wat een plaatje Menno, echt een hele goede aanwinst! Horloge is in een topstaat zo te zien. Heel erg mooi! 4 wijzers op de centrale as is sowieso helemaal goed… (tu) Gefeliciteerd!
Goed dat er toch een Sinn 156 op de meeting was, m.i. de mooiste Sinn namelijk. Ik heb deze, als in je vooraankondiging al gemeld, ook heel hoog op mijn lijstje staan. Ik denk dat dit een hele goede daily beater zou zijn, om het oudje, de Heuer Bund, wat te ontzien…
MartinB Schreef:
Wat een prachtig stel (tu). Ik vind dit type
bezels van de Sinn altijd prachtig. (Alleen jammer
dattie scheef staat op de foto )
Veel plezier ermee,
Martin
Deze bezel is (nagenoeg) identiek aan degene op de Heuer Bundeswehr chrono’s. Oorspronkelijk dus geen Sinn bezel, maar idd wel heel verstandig dat ze hem zijn blijven gebruiken!
Zie nu net je posting op TZ-UK, het is idd de 156 van Finkaudio uit Essen; die had al aangekondigd dat hij hem zou verkopen en die hield ik dan ook in de gaten. Grappig! Hij is je van harte gegund!