Wat vinden jullie van de Sinn 556 I B? Het is de Sinn 556 I maar dan met een sunburst blauwe wijzerplaat.
Ik vind het een geweldig mooi horloge. De normale 556 spreekt me ook wel aan, maar is wel iets saaier. De blauwe variant heeft opgelegde indices en is met de sunburst wijzerplaat net wat minder toolwatch en iets netter. Doe je er een bruine leren band op, dan is het best een net horloge. Tegelijkertijd kun je er dankzij de 200m WR ook prima mee aanklooien op het strand.
In tegenstelling tot eerdere 556 horloges heeft geen datumfunctie op de wijzerplaat. Er tikt een (volgens mij top grade) ETA 2824-2 in, met wel een datumfunctie van binnen. Sommige mensen noemen dit een ‘ghost date’. Een soort Zwarte Piet. Je hoort hem wel om middernacht, maar je ziet hem niet. Ik vind de wijzerplaat wel mooi strak zonder datum.
Het horloge komt op rubber, leer of een van de 2 stalen banden. Een van de opties is de H-link bracelet van Sinn, een toolwatch achtige bracelet. De andere variant is de fine link, wat het horloge wat dressier maakt. Voor beide varianten valt wat te zeggen.
In deze video review nemen ze de variant met fine link bracelet onder handen. En die ziet er echt heel erg goed uit. Mooie open case back met gedecoreerd uurwerk en toch 200m WR, drilled lugs, prachtige afwerking, fraaie vlindersluiting (zonder microadjustment wel dus). De diameter van de case is met 38,5mm voor mijn 17cm pols denk ik prima.
Eerder heb ik me zitten vergapen aan de Tudor Black Bay 36. Ook een klasbak op staal die zowel netjes als sportief gedragen kan worden. Echter wel twee keer zo duur. Zelfde uurwerk.
Wat vinden we ervan? Iemand ervaring met 1 van de 2 stalen banden?
Op die bruine lederen band is die echt knap zeg.
Op 1 van de foto’s zie je dat enkel een puntje oplicht bij de uurmarkeringen, niet de hele indice. Gek.
Inderdaad vreemd, want hij heeft wel lume over de hele markering. Dat zie je in de video duidelijk terug. Zal wel een of andere fotofreak zijn met een mooi trucje.
Ik vind hem er erg mooi uit zien maar ik ben heel benieuwd naar “echte” gebruikers foto’s. Ik ben namelijk bang dat de plaat wat tegen valt in het echt.
Ho ho, niet mijn topic kapen. Ik wil ‘m ook!
Maar ook liever wel tweedehands ivm de prijs. Er is nog nauwelijks een gwbruikt exemplaar te vinden. Welke band zou jouw voorkeur hebben?