Beste forummers,
Mijn mooie Sinn 556 MoP moet er helaas aan geloven… Hij heeft plaats moeten maken voor wat anders. Zonde, maar hij krijgt simpelweg te weinig draagtijd.
Deze specifieke uitvoering van de 556 heb ik meermaals voorbij zien komen op het forum en ik was direct gecharmeerd van de prachtige wijzerplaat. In bepaalde omstandigheden lijkt de plaat bijna zwart, maar in het juiste licht komen de verschillende kleurschakeringen goed tot hun recht. Er moest en zou er dan ook 1 komen.
‘Toevallig’ waren we in de zomer van 2024 in de buurt van het mooie Frankfurt am Main om even te passen in de boutique aan de Römerberg. Mooi, heel mooi, zo was de conclusie. Na meerdere exemplaren te hebben bekeken en deze te hebben uitgekozen (iedere wijzerplaat is uiteraard uniek vanwege het natuurlijke materiaal, zo werd mij verteld) werd de vakantie dat jaar afgesloten met een mooie aanwinst!
Maar… inmiddels bijna 2 jaar later is de teleurstellende conclusie dat de Sinn slechts een keer of 10 het licht heeft gezien en dus meer in zijn doosje heeft verbleven dan om de pols. Dat is doodzonde, dus vandaar dat deze het veld moet ruimen en hopelijk bij een ander wel volledig tot zijn recht komt!
Het verplichte rijtje:
Uitsluitend te koop (dus niet te ruil).
Merk en model: Sinn 556 Mother of Pearl (ref. 556.0105)
Diameter: 38,5
Leeftijd: 12 augustus 2024
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 12 augustus 2024
Factuur en/of certificaat: Beide aanwezig.
Originele doos en/of eventuele accessoires: Ja
Verzendkosten of afgehaald in regio: Ophalen regio Amsterdam/Haarlem, verzenden op kosten en risico koper
Conditie (krassen, werking etc): Verkeert in zeer nette staat. Geen krassen of swirls. Wel 1 klein pitje net naast de 6 uur marker. Ik heb geprobeerd dit zo goed mogelijk vast te leggen.
Soort uurwerk en kaliber: Sellita SW-200-1
Vraagprijs: €1.050,- met de originele silliconenstrap en Hirsch Grand Duke leren band.
Eventueel ook te koop met de Artem Loopless Sailcloth band met vouwsluiting (zoals afgebeeld). In dat geval geldt een meerprijs van €125,-. Artem bandje is niet los te koop.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.