Sinn 856 met stalen band

Hallo allemaal.
Het is al weer een tijd geleden dat ik actief was op dit forum;heb de laatste weken wel weer mee zitten lezen.

Ruim 2 jaar geleden zorgde gezondheidsredenen er voor dat ik geen automaten meer kon dragen ;ik bewoog zo weinig dat ze steeds stil stonden na een dag of 3.

Ik was het even helemaal zat verkocht alles en nam een Junghans radiogestuurd solar horloge.
Dat horloge voldoet goed maar je wil toch eens wat anders.
Daarom een laco handopwinder gekocht (die nu te koop staat).
toch bleef het knagen ,tot een goede vriend zei: waarom draag je het horloge niet aan je linker hand? (ik ben links en draag horloges rechts).
Subliem dus want die hand beweeg ik een stuk meer zelfs nu ik niet meer kan werken!

Ik kon wat geld vrijmaken door wat te verkopen van een van mijn andere hobby’s en heb vandaag bij Gerard (HPN) een nieuwe sinn 856 met stalen band besteld.
Ik heb er weer helemaal zin in :slight_smile:

gr dirk

Kijk!.. zo maak je van de nood een deugd…

Ik ben links en rechts handig, ik moet dus altijd uitkijken met mijn horloges…

Ik wens je veel plezier met en van je nieuwe aanwinst!

Ik ben links en rechts juist onhandig dus ik moet extra goed uitkijken :smiley: gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Heeft hij ook nog een handmatige opwind mogelijkheid?

HĂ©, die heb ik op leer gehad!

Explore Louis Van eijndt

Jeffreyh1984 Schreef:

Heeft hij ook nog een handmatige
opwind mogelijkheid?

Jazeker ,dat hadden die andere automaten ook , maar je koopt geen automaat om hem steeds handmatig op te moeten winden.
De meeste hadden nog een geschroefde kroon ook ,geeft dat onnodige slijtage lijkt me

welcome back en proficiat!

Goed te lezen dat het weer beter gaat en je er weer zin in hebt.
Mooie Sinn heb je besteld, benieuwd naar de foto’s.
Geniet ervan.
Grt, Harold

Dank jullie :slight_smile:

Over twee weken zou hij er moeten zijn!

Zo zie je maar weer dat oude liefde niet roest !
Goede keuze heb je gemaakt, Sinn staat ook al een tijdje op de wishlist, mooi merk .
Dan zien we, denk ik, over enige tijd de foto’s hier wel verschijnen…
Overigens vond ik je Junghans ook helemaal niet verkeerd !
Veel plezier alvast met je nieuwe aanwinst !

louis Schreef:

HĂ©, die heb ik op leer gehad!

http://i231.photobucket.com/albums/ee172/louisfort
is/DSCN0001-2.jpg

Ik heb hem besteld zonder de UTC functie trouwens.
Een paar jaar geleden had ik er een met zwarte kast en UTC op leer.
Deze uitvoering zonder vind ik wat minder druk zeker met stalen band.

Tjonge wat een oud topic zie ik nu weer .
Ik heb deze Sinn nu tot vorige week dagelijks om .
De ontspiegel coating aan de buitenkant van het glas er met polijstpapier korrel 200 afgeschuurd ( was wat beschadigd ) .
Daarna was het glas smetteloos schoon en helder !

Alleen zo stom geweest om hem om te houden bij het slijpen van titanium wat resulteerde in tientallen kleine putjes in het saffierglas ( die ik met watervaste stift zwart heb ingekleurd ) .
Maar relatief weinig beschadigingen aan kast en band en een afwijking van plus één seconde per dag .
Een tank van een horloge :slight_smile: .

1 like