Sinn 856 UTC eruit voor een Damasko DA46?

Ik weet het nog niet, maar het zaadje van de twijfel is gepland.

Ik weet wat ik heb aan mijn Sinn: een goed leesbaar horloge, met niet te veel afwijking," toolisch", net onder de radar, goede banden swap, stevige kast, voldoende waterdicht. De UTC is er, maar is voor mij gewoon leuk omdat die de wijzerplaat help te vullen (zonder is die te leeg/saai). De blauwe capsule is ook een geruststelling en indicatie mbt vocht in de kast.

Maar: ik ging oorspronkelijk voor een Damasko en die blijft me aantrekken.
Een DA46 heeft een draaibezel wat ik leuk vind, heeft ook een minstens even sterke kast, ziet er iets stoerder uit, is ook voldoende waterdicht. Hun metalen strap kost wel een flinke duit extra.
Ik neem aan dat de afwijking ook meevalt (liefst onder de ±6 sec/dag)?

Beide kopen is geen optie, (1 in en 1 uit, 3 stuks in mijn collectie is juist goed).

Een Sinn 857 is ook een optie, vooral de versie 857 UTC TESTAF LH Cargo, met het vliegtuige als UTC pijl.
https://www.sinn.de/en/Modell/857_UTC_TESTAF_LH_Cargo.htm

Kortom houden of wegdoen?
Mijn collega’s (geen WIS’en) vinden de Sinn er beter uitzien dan de Damasko (als ik die toon op lederen band).

2 likes

Ik zeg Damasko. En er staat er 1 te koop nu maar dat heb je vast al gezien

Dat was het zaadje dus :slight_smile:

1 like

Ik denk het is vooral technisch gezien vrijwel om het even. Persoonlijk ben ik verzot op Damasko maar dat is denk ik wel bekend :wink: Maar Sinn doet er zeker niet voor onder.

Persoonlijk zou ik voor de DA46 gaan in het blauwe deel…je hebt dan een mooie deal voor een geweldig horloge :thumbsup:

Ps de 857 utc testaf blijft erg mooi…als je die tweedehands kunt vinden…grijp 'm!

2 likes

Doe mij die Sinn dan maar. Scheelt weer een keuze voor je. :joy:

1 like

Lees pas dat de cargo eigenlijk uitverkocht is. Dacht dat die nog gewoon beschikbaar was.

Damasko. No doubt about it. Maar ik heb dan ook een afkeer van scheve datumvensters.

Dat dus :smile:

De reguliere utc testaf is blijkbaar uit het assortiment gehaald :astonished:

De LH Cargo is nog wel gewoon te koop.

Die afkeer deel ik. Maar… Sinn doet het zo fijnzinnig en subtiel én zet de cijfers rechtop waardoor het voor mij prima te pruimen is. Dat viel me op mijn 556a echt reuze mee.

Breaking news.

2 likes

2 likes

Heb jij hem gekocht? Want ik was het niet.

Nope

1 like

Ah dat dacht ik.

Blijkbaar kwestie van timing, mogelijk heeft mijn post anderen over de schreef geduwd.

Nee, maar ik heb dezelfde wel een maandje gehad. Deze komt regelmatig in het blauwe gedeelte terecht :smile:

1 like

Nee

Of @GMTplus1 was vergeten de advertentie op gereserveerd te zetten en werd daar door jouw topic aan herinnerd.

Je kunt natuurlijk ook voor een Damasko sans-bezel gaan. Nieuwprijs ligt stuk lager dan avec-bezel :wink:

(1100 vs 1400)

Ook al niet, samenloop van omstandigheden

1 like