Sinn 857 : vraagje

Weet iemand soms wat het doel is van het onderbroken ‘cirkeltje’ op de wijzerplaat van de Sinn 857 (tss center en ‘6’) ?

dat is het anti-magnetisch symbooltje van Sinn.

6 likes

Top - Thx :thumbsup:

Weer wat bijgeleerd :wink:

Is toch echt wel een serieus mooi alternatief voor een Damasko DA46 :heart_eyes:
Wel wat prijziger natuurlijk.

En dan spreken we best niet over de UTC / UTC TESTAF modellen … die de prijs van een DC66 hebben.

Ik schrok wel beetje van de huidige prijzen. Zag gisteren toevallig dat ik de 856s utc ooit voor rond de 1200 kocht en de ezm3 op staal voor rond de 1300 nu beide rond de 1700. :scream:

Nog altijd een prikkie vergeleken met de grotere merken hoor en over de kwaliteit niets dan goeds

1 like

Ligt het aan mij of doet de bezel meer aan als een duiker?
Bij de utc heb ik dat gevoel wel een stuk minder.

1 like

Als je dwars door de datum plaatsing kan kijken, misschien wel.
Maar ik heb nog nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik een lichte Damasko fan ben. :slight_smile:

1 like

Ik moet eerlijk zeggen dat de datumopstelling me op de één of andere manier niet stoort bij deze 857 (zou zeker gekund hebben, want ben hier meestal gevoelig voor) - nvdr. doch zonder zou nog beter zijn, net zoals bij de LLD - … alleszins veel minder als die gekke gekleurde secondewijzers bij Damasko (en ik ben ook fan hoor) :wink:

Daarenboven toch ook wel een paar mindere verhalen over de service van Damasko de laatste tijd wat me een beetje voorzichtiiger maakt … niettegestaand ik van P&C echt super-voorwaarden heb gekregen nav een enquiry.

We’ll see :wink:

1 like

Ik zie dat als een unique selling point (wat niet 100% uniek is), had ik al gezegd dat ik fan was?

Daar heb ik geen ervaring mee. Negatieve verhalen doen nu eenmaal vaker de ronde, zeker op internet en in de kroeg. Maar ik begrijp je punt.

Klopt natuurlijk - maar voor mij is dit dan weer een domper.
Had ik al gezegd dat ik de witte van de DC66 veel mooier vind :wink:
Ach ja, smaken hé …

1 like

Ik sluit mij aan bij zowel @Slider_7 and @SwedishChef :slight_smile:

Om dit draadje niet al teveel off-topic te keren…ik heb een aantal maanden geleden sterk getwijfeld tussen een Sinn en een Damasko. De Sinn 857 UTC Testaf om precies te zijn. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Damasko DA46. Zeer tevreden met mijn keuze, al was ik waarschijnlijk net zo blij geweest met de Sinn :thumbsup:

En de reguliere 857 vind ik trouwens ook erg gaaf…een mooie cleane/strakke look.

Ik heb een sterk vermoeden dat er ook nog wel eens een Sinn bij gaat komen… :wink:

2 likes

Dat is nu net wat me enorm aanspreekt bij de 857 … als scoort de Damasko op dat punt ook niet slecht :thumbsup:

Wil sowieso een non-chrono flieger in de collectie - chrono’s heb ik al teveel vandaar dat de DC66 eruit moest.
Momenteel zijn nog verschillende kanshebbers in de running : Sinn, Damasko, Oris, Laco, IWC, Stowa … en dan vergeet ik er denkelijk nog een paar …

Is dit niet één van de leukste aspecten aan onze hobby … het exploreren van het spectrum … het keuzeproces … het groeien naar … love it :wink:

2 likes

Zeker weten…dat maakt voor mij de hobby ook het leukst :slight_smile: Het enige kleine minpuntje dat ik zelf erbij heb is dat ik van mening ben te snel weer op te zoek te moeten naar iets nieuws, en daarmee de meest-recente nieuwe aanwinst iets tekort doe. Maar zo zit ik in elkaar…beetje een short attention span :blush:

Dat gezegd hebbende…de 857 is ook qua prijs weer iets interessanter…eur 200,-- verschil met de UTC Testaf versie.

Een chrono heb ik zelf nog niet (niet meer) en vind de DC66 erg gaaf, al vraag ik mij af hoe ik de kleine secondewijzer ga vinden…ben zelf meer van een full-dial secondewijzer…dan zit er meer ‘leven’ in.

2 likes

Het nadeel van koop- en aftersaleservaringen is dat je de mindere meer en vaker leest dan de goede. De verhouding hiervan is in zijn algemeenheid onderzocht en hieruit volgt dat 1 op de 10 mensen een positieve ervaring delen, tegenover 1 op de 2 die een negatieve ervaring delen. Deze laatste wordt dan vaak behoorlijk aangedikt omdat er dikwijls emoties in het spel zijn. Kijk maar eens op sites met restaurantreviews. Meestal een hoop geklaag (al dan niet terecht) en toch beduidend minder hosanna.

Wel erg netjes van Benson Trade om - ongeacht hoe Damasko richting hen acteert - een kersvers exemplaar gaat leveren. Dat zou ook mij vrolijk maken, ook al is het wachten wat langer. Wachten duurt altijd lang :wink:

1 like

Overigens…aansluitend hierop…de Sinn 103 Ti Diapal chronograaf heb ik hoog op het lijstje staan…het enige waar ik toch bedenkingen bij heb zijn de rechte lugs. Verder zo’n gaaf horloge! :thumbsup:

http://forums.watchuseek.com/f24/wus-feature-sinn-103-ti-diapal-582599.html#post4262360

Idem hier … is volgens mij typisch aan het horloge-virus :wink:

Ik ook … bij de DC66 staat die grote secondewijzer bij niet gebruikt van de chrono dus op de 12-positie (in mijn geval 99% van de tijd dus) … wat op de één of andere manier niet zo mooi is. Heb dit ook bij m’n Speedy en daar staat 'm dan nog net over de tekst.

Kijk eens op het web naar (prof.) foto’s van deze modellen en dan zie je bijna steeds foto’s met de grote secondewijzer niet op 12 … zegt genoeg denk ik :wink:

1 like

Ik dacht de de verhoudingen zelfs nog verder uit elkaar laggen … zeker dus iets om in zijn perspectief te plaatsen, volledig mee eens.

Maar anderzijds : waar rook is, is meestal ook vuur. En als je toch een paar keer neg. feedback ziet terugkomen op verschillende fora, moet je er imo gewoon mee rekening houden dat ook jij weleens pech zou kunnen hebben (als is de kans gelukkig eerder klein) … en dat speelt dan weer mee in je uiteindelijke keuze om wel of niet te kopen hé …

Maar goed, zoals reeds in een ander (Damasko) topic gezegd : in a perfect world hé :wink:

2 likes

Het gaat erom hoe iemand problemen oplost, daar maak of breek je een reputatie mee en dit lijkt een goede oplossing van ze.

Ik ben het hier volledig niet mee eens. Ik vind zelf dat Damasko zeer klantonvriendelijk te werk gaat, en zelfs hun AD’s laat opdraaien voor extra kosten en moeite in het verlenen van een stukje (standaard) service. Gelukkig is Bensontrade een erg goede AD die wel hun verantwoordelijkheid (en meer!) neemt.

Ps mijn excuses voor het kapen van dit topic dat eigenlijk helemaal niets te maken heeft met Damasko…misschien maar hierbij laten.

1 like