Sinn Audi Design / Andere kast mogelijk?

Aantal weken geleden een Sinn Audi Design horloge gekocht op eBay. Ben helemaal weg van de wijzerplaat/wijzers etc, gebruik van de kleuren rood/zwart/wit. Dat is de voornaamste reden dat ik dit horloge heb gekocht. Alleen in real life vind ik de kast minder mooi dan ik had verwacht. Het ergste vind ik de brede (24mm) band, dit staat echt afschuwelijk op een horloge van dit formaat (40mm). Ben mij nu aan het orienteren wat de mogelijkheden zijn wat betreft het kopen van een andere kast en hier het uurwerk + wijzerplaat etc in te plaatsen. Uurwerk is een 7750. Heeft iemand goeie tips wat dit betreft? Waar kan ik het beste op zoek gaan naar een nieuwe kast?

of je een bestaand uurwerk in een andere kast kan zetten?.. ja… dat kan…

als je de maatvoering van het kaliber weet,of kunt achterhalen, dan zou je uit moeten zoeken welke horloges 't zelfde kaliber gebruiken, of een kaliber van dezelfde maat…

dan kun je em overzetten… ( of laten overzetten )

een andere optie… een Custom kast… op maat en naar ontwerp gemaakt… zoals jij em wilt hebben… en in materiaal naar keuze…

Mijn eigen Seiko zat ooit in een RVS kast… maar die is zwaar beschadigd geraakt omdat ik als lasser heb gewerkt… ik had ooit een stuk Poedermetallurgisch speciaalstaal over op mijn werk… en dat is een stuk harder… één avondje tekenen, en een lunchpauze frezen en draaien later was de huidige kast een feit…

Lieuwedv Schreef:

Waar kan ik het beste
op zoek gaan naar een nieuwe kast?

Zonder pedant te willen klinken, zou ik eerst proberen te aanvaarden dat kast integraal onderdeel is van het design, inclusief de relatief brede band. Alle Sinn/Audi’s hebben dat. Als je daar niet aan kan wennen, zou ik het horloge verkopen en iets anders kopen i.p.v. aan een ingewikkelde ombouw te beginnen.

Ik zou er inderdaad niks aan doen! Leuke klok, tikje eigenwijs! Doet me qua model denken aan het merk Ikepod type Hemipode.

Op ebay staat een kast voor een 7750 te koop, met aankoop kast, werk uurwerkenmaker etc gaat dat een dure zaak worden vrees ik…
(Ebay obj 360704199133)

Aangezien het horloge geen live heeft, kun je misschien ook gewoon een smallere band combineren met spacertjes of iets dergelijks?

Het maken van een kast… daar gaan wel wat kosten inzitten, maar dat is sterk afhankelijk van de technische aspecten… heeft de achterzijde een schroefdeksel, of een klemdeksel… een schroefdeksel is mooier, maar moeilijker te maken… een klemdeksel, da’s gewoon een rond gat, met een groefje op een bepaalde diepte, om de rand aan het deksel vast te houden.zodat ie erin klikt…

vormgeving is ook een issue… wil je een gladde finish… reken dan op 10 uur arbeidsloon voor het polijsten…
Als de kast op een stabiele machine wordt gemaakt… dan kunnen de bewerkingssporen op zich wel fraai zijn… afhankelijk weer van het ontwerp en de manier van bewerken

als je borstelen als nabewerking kiest… ( beetje het idee van de huidige kast ) dan is dat vrij snel gepiept…

Ik weet niet hoe de band vast zit… maar zoals JeR ook stelt… mogelijk kunje daar wat aanpassen…

Probeer hem dan eens opeen 20mm NATO, Bond had ook een smallere NATO dan zijn lugs.

Band op een andere manier bevestigen heb ik ook overwogen en/of een adapter (laten) maken. Zit in een gleuf geschoven en aan beide zijden vast met 2 schroefjes. In die gleuf zou je wel iets van een adapter kunnen plaatsen. Mogelijkheid tot het plaatsen van een 20mm band zou ook genoeg zijn voor mij. De kast vind ik wel iets hebben, maakt het horloge ook wel speciaal :slight_smile:

Hier ligt het horloge zonder band op mijn Fortis Flieger met grijze 20mm nato band, lijkt net alsof die gewoon lugs heeft. Veel mooier toch?

jantje.vlaam Schreef:

Probeer hem dan eens opeen 20mm NATO, Bond had ook
een smallere NATO dan zijn lugs.

Dit gaat niet ivm vreemde bevestiging van de band helaas :slight_smile:

Lieuwedv Schreef:

Veel mooier toch?

De gustibus non est disputandum. Je koopt een “design” horloge en stelt nu voor het te verknallen. Het is een beetje alsof je een paar Tod’s schoenen koopt en dan naar de schoenmaker gaat of hij de nopjeszolen kan vervangen door gladde zolen. Ik begrijp het eigenlijk niet zo best.

Ik zie het “verknallen” eerlijk gezegd niet zo… op zich, met Lugs en een smallere band vind ik het persoonlijk een aantrekkelijk geheel…
en als de kast van dezelfde kwaliteit is als de rest van het horloge, creeër je een uniek stuk…

misschien is het “vloeken in de kerk”, maar ik zou er persoonlijk ook geen moeite mee hebben om een Rolex te “verkasten” in een eigenbouw Titanium huisje… mijn freesbank is geduldig…:slight_smile: of is het vervangen van de originele band al een doodzonde?

Ik heb zelf ook een tamelijk zeldzame motorfiets… slechts 1500 exemplaren van gebouwd… 't eerste wat ik deed na aanschaf waren de originele uitlaatsteunen vervangen door CNC gefreesde exemplaren… de Alu einddempers moesten het veld ruimen voor Carbon exemplaren… de koppeling is gemodificeerd…en zo zijn er nog meer aanpassingen… 't is nu wel HELEMAAL MIJN motorfiets…

Errrr, misschien te eenvoudig?

Maar kun je geen custom band laten maken? Eén die vrij vlot van 24mm verjongt naar 20mm?

ticothijs82 Schreef:

Maar kun je geen custom band laten maken? Eén die
vrij vlot van 24mm verjongt naar 20mm?

Die snelle verloop zit ook op een ander Sinn/Audi horloge. Dat lijkt mij dan ook een betere oplossing.

Lieuwedv Schreef:

Band op een andere manier bevestigen heb ik ook
overwogen en/of een adapter (laten) maken. Zit in
een gleuf geschoven en aan beide zijden vast met 2
schroefjes. In die gleuf zou je wel iets van een
adapter kunnen plaatsen. Mogelijkheid tot het
plaatsen van een 20mm band zou ook genoeg zijn
voor mij. De kast vind ik wel iets hebben, maakt
het horloge ook wel speciaal :slight_smile:

Hier ligt het horloge zonder band op mijn Fortis
Flieger met grijze 20mm nato band, lijkt net alsof
die gewoon lugs heeft. Veel mooier toch?

http://i43.tinypic.com/2v955si.jpg

Dit ziet er imho mooier uit. Hoezo is de aanzet voor de band vreemd? Het is misschien smal, maar moet toch wel kunnen? Anders kleine ringetjes aan weerszijden plaatsen, zodat een 20 of 22mm band past. Goedkoper dan lugs laten maken en het design blijft nog enigszins hetzelfde.