Sinn EZM2 Hydro 3H

Sinn EZM2 Hydro 3H

Te koop

Sinn EZM2 Hydro 3H

Sinn kenners waarderen dit horloge voor zijn veelzijdigheid en gemak om de tijd te lezen onder extreme kijkhoeken dankzij de met olie gevulde kast. Ditis echt een vreemde gewaarwording in het eggie.

Het horloge:

Het horloge heeft in 2021 een servicebeurt gehad op het hoofdkantoor van Sinn, dus deze kan nog vele jaren vooruit. (Gemiddeld gaat de batterij 7-8 jaar mee)

Het horloge is in uitstekende staat met slechts minimale gebruikssporen. Aan de onderkant van de lugs zijn wat sporen van het verwisselen van de band te zien. Voor een horloge van meer dan 20 jaar oud, is het in echt uitzonderlijke goede staat.

Over de (zeldzame) 3H wijzerplaat en wijzers:

Zowel de wijzerplaat als de wijzers zijn luminova (dus geen tritium), maar natuurlijk wel origineel van Sinn. De indexen van de wijzerplaat en wijzers zijn licht verkleurd door ouderdom en de olie die Sinn destijds gebruikte. Het horloge heeft nu de vintage vibe van tritium maar met de moderne luminova.

Technische details:

• Quartz ETA 955.312 7 juwelen
  • geparelstraalde (matte) roestvrijstalen kast
  • 41mm x 11,4mm, lug breedte 20mm
  • 5000m1 (!) waterdicht
  • Gewicht (zonder band) 69 gram

Leeftijd: Dit horloge is vermoedelijk van rond 2000. Zeker weten doe ik dat echter niet.

Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): mei 2025. (Via een gewaardeerd lid van dit forum en een EZM-connaisseur.
Originele doos en/of eventuele accessoires: zie opmerkingen bij “de doos”

De Band:

De ongedragen originele Sinn silicone band wordt meegeleverd.

De Doos:

Het horloge wordt geleverd in een originele houten doos van Sinn, die voor zover ik weet alleen in Japan is uitgebracht.
Het kleine Sinn schroevendraaiertje is natuurlijk inbegrepen.
Helaas wordt er geen reserveband meegeleverd.

De doos heeft kleine gebruikssporen en eerlijk gezegd is de kwaliteit van de doos niet zo geweldig. Het werkt allemaal prima maar hier en daar kraakt het wat. Maar voor 20+ jaar oud is het prima.

De prijs:

De prijs voor deze geweldige Sinn is € 2.050

Ik accepteer paypal of een overschrijving naar mijn bankrekening, eventueel cash.

Verzending is 50€ met DHL Express volledig verzekerd.

Merk en model: Sinn EZM2 Hydro 3H
Diameter: 41mm
Leeftijd: ca. 25 jaar
Papieren, doos en eventuele accessoires: Doos plus boekje en garantiekaart.
Verzendkosten of afgehaald: €50.- verzekerd met DHL express - of persoonlijke overdracht.
Conditie (krassen, werking etc): Uitstekend - zie boven
Soort uurwerk en kaliber: Quartz, zie boven
Vraagprijs: € 2.050,-

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Zie de recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie verwijderd.

Bedankt voor het kijken!

12 likes